صفحه اصلی / میزان صادرات صنایع دستی به فرانسه باید افزایش یابد

میزان صادرات صنایع دستی به فرانسه باید افزایش یابد

بر لزوم ارتقای سهم ایران در شهرهای خلاق و نیز افزایش میزان صادرات صنایع دستی ایرانی به فرانسه تاکید کرد.
 روابط عمومی معاونت صنایع دستی، بهمن نامورمطلق که به‌عنوان نماینده ایران در اجلاس شهرهای خلاق به فرانسه سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های خود، با سفیر ایران در فرانسه دیدار کرد.
او که عصر روز گذشته با آهنی – سفیر ایران در فرانسه – گفت‌وگو کرد، درباره موارد مطرح‌شده در این دیدار، توضیح داد: با توجه به این‌که شهرهای خلاق یونسکو طرحی برای برای توسعه بر پایه فرهنگ در دنیا محسوب می‌شود، باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کرد تا رتبه کشور را در این حوزه نیز ارتقا دهیم.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: سفیر ایران از این‌که سطح روابط سیاسی و اقتصادی ایران با وجود مشکلاتی که برخی کشورها ایجاد می‌کردند، همچنان در سطح بالایی است، اظهار خوشحالی کرد. او همچنین توضیح داد که در چند زمینه دارای اهمیت از جمله نفت و خودروسازی قراردادهای خوبی بسته شده است. با این وجود، در چنین شرایطی بویژه از حوزه‌های مشترک با همسایگان بهره‌برداری ایران ارتقا پیدا می‌کند.
نامورمطلق ادامه داد: بحث دیگری که در این نشست مطرح و مورد گفت‌وگو قرار گرفت، درباره وضعیت صنایع دستی و گردشگری بود به این صورت که افزایش ورود گردشگران فرانسوی به ایران در چند سال اخیر نشانه بسیار خوبی برای تحکیم و ارتقای سطح روابط دو کشور خواهد بود. همچنین افزایش صادرات صنایع دستی و ورود گردشگران فرانسوی می‌تواند به رونق اقتصادی و فرهنگی ایران بسیار کمک کند.
او اظهار کرد: کم بودن سهم ایران از بازار اروپا و فرانسه و لزوم افزایش آن، ضرورت حضور موسسات تجاری صنایع دستی و آژانس‌های گردشگری در ایران و فرانسه و نیز پیوستگی فرهنگی و اجتماعی قراردادها از دیگر مواردی بود که در این نشست بر آن تاکید شد. همچنین سفیر ایران در فرانسه ابراز تمایل کرد که در بازگشت به ایران، ملاقاتی با زهرا احمدی‌پور – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری – داشته باشد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی افزود: در دوره گذشته اجلاس، شهر اصفهان به‌عنوان شهر خلاق صنایع دستی و شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق صنایع غذایی انتخاب شدند که می‌توانند فتح باب خوبی برای انتخاب شهرهای خلاق دیگری از ایران باشد تا بتوان ظرفیت‌های بی‌بدیل ایران زمینه را در این عرصه نیز به‌نمایش گذاشت.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.