صفحه اصلی / حضور «موتی» در ایران اتفاق خیلی بزرگی است

حضور «موتی» در ایران اتفاق خیلی بزرگی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا، شفقی‌نژاد – رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران –  با اشاره به حضور «ریکاردو موتی» و ارکستر فستیوال «راونا» برای اجرا در کنار ارکستر سمفونیک تهران، اظهار کرد: این، اتفاق خیلی بزرگی است. ریکاردو موتی جزو رهبرهای ممتاز دنیا به‌شمار می‌آید و حضور او به‌عنوان رهبر، جلوی ارکستر سمفونیک تهران، پر از نکات آموزشی است.
او ادامه داد: امیدوارم این اتفاق فقط یک‌بار رخ ندهد، از این دست تعاملات باز هم به‌وجود بیاید و از رهبرهای بزرگ دنیا برای آمدن و اجرا در ایران دعوت شود. فکر می‌کنم شهرداد روحانی – مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران – در زمینه حضور این رهبر ارکستر در ایران نقش مهمی داشته، زیرا او نیز چهره سرشناسی است.
شفقی‌نژاد گفت: به هر حال، نوازندگان خارجی در نوازندگی از ما جلوتر هستند و این واقعیتی است که باید آن را قبول کنیم؛ حضور آن‌ها در ایران جنبه آموزشی دارد و تعامل خوبی است.
رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران تاکید کرد: این تعاملات، هم پیامد موسیقایی دارد و هم پیامد فرهنگی. برخی افراد در خارج از کشور تصور می‌کنند، در ایران موسیقی و ارکستر وجود ندارد؛ اما با سفر افرادی مانند ریکاردو موتی به ایران و خبرهایی که به‌دنبال آن از این رویداد مخابره می‌شود، این تصور از بین می‌رود و می‌بینند که در ایران نیز ارکستر وجود دارد و حضور موتی نشان می‌دهد، سطح این ارکستر قابل قبول است.
او همچنین ارزیابی خود را از فعالیت‌های ارکستر سمفونیک تهران این‌گونه بیان کرد: من به‌عنوان یک رهبر ارکستر کر معتقدم که یک تیم، زمانی زنده است که مسابقه بدهد، در ارکستر نیز هرقدر تمرین کنید تا زمانی که اجرا نداشته باشید، فایده‌ای ندارد. ارکستر سمفونیک تهران مرتب کنسرت برگزار می‌کند و خود را زنده نگه می‌دارد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.