صفحه اصلی / نشست بعدی گروه کاری تحقیق و توسعه علوم هسته‌ای ایران و اروپا در بروکسل برگزار می‌شود

نشست بعدی گروه کاری تحقیق و توسعه علوم هسته‌ای ایران و اروپا در بروکسل برگزار می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی‌اکبر رضایی مدیرکل امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی که هم زمان رئیس هیئت ایرانی در دومین گروه کاری تحقیق و توسعه علوم هسته‌ای ایران است، پس از این نشست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه اولین جلسه گروه کاری تحقیق و توسعه علوم هسته‌ای ایران و اروپا که در بروکسل برگزار شد، دومین نشست در تهران به مدت چهار روز برگزار شد و در این جلسه تعدادی از نمایندگان کمیسیون اروپا نیز حضور داشتند.
وی گفت: در این گروه کاری حاضران ضمن برگزاری سمیناری در زمینه پروژه‌های مختلف همکاری هیئت اروپایی، بازدیدی از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور داشتند که حدودا از ۶ مرکز بازدید انجام شد و بازخوردهایی نیز از طرف مقابل داشتیم.
رضایی گفت: ما توانستیم بیش از سی تحقیق پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهیم و از طرف مقابل بازخورد دریافت کنیم.
مدیر کل امور بین‌المللی سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: صنعت هسته ای کشور در شرایط خوبی قرار دارد و همکاری با اروپا فرصتی است برای تبادل نظر و انتقال تجربیات.
وی همچنین گفت: ما به زودی شاهد برگزاری دوره‌های مشترک و بازدید از مراکز هسته‌ای متقابل خواهیم بود تا بتوانیم در دراز مدت پروژه‌های مشترک در حوزه‌های صلح‌آمیز را تعریف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هم زمان با برگزاری سومین گروه کاری در نوامبر در بروکسل قرار شده است از مراکز تحقیق و توسعه و آزمایشگاه‌های متعلق به اتحادیه اروپا در کشورهای مختلف بازدید انجام شود.
وی در رابطه با برخی کارشکنی‌ها از سوی آمریکا در مسیر اجرای برجام اظهار کرد: برگزاری نشست‌های کاری میان ایران و اروپا پیام مثبتی است که به دنیا مخابره می شود. حضور افراد فنی و تبادل دانش در حوزه تحقیق و توسعه درحالی که هر کشوری امکان فعالیت در این حوزه را ندارد حاکی از اراده ایران و اروپا برای همکاری‌های گسترده و دراز مدت است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.