صفحه اصلی / تقویت ارتباط سیستم آموزشی کشور با پارک‌های فناوری

تقویت ارتباط سیستم آموزشی کشور با پارک‌های فناوری

 در سال ۸۵در مجموعه پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرد و امروز پس از یک دهه فعالیت و تلاش مستمر به نقاط مثبتی در حوزه پیوند علم و صنعت رسیده ایم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، صفاری نیا تاکید کرد: بخش عمده سرمایه گذاری در پارک توسط بخش خصوصی انجام شده و منابع دولت فقط ابزاری برای جلب سرمایه گذاری شرکت ها و واحدهای تحقیقاتی بوده به گونه ای که بیش از ۱۰برابر آنچه دولت سرمایه گذاری کرده، یعنی مبلغی ۱۰۰میلیاردی سرمایه را توانسته ایم جذب کنیم.
صفاری نیا در ادامه از خانواده بزرگ پارک فناوری پردیس معاونت علمی یاد کرد و گفت: محور اصلی فعالیت شرکت ها در پارک حوزه آی تی و پس از آن پزشکی و سلامت است همچنین در بخش های دیگر چون فناوری نانو، مکانیک و غیره هم شرکت ها فعال هستند و در حال حاضر نزدیک ۴هزار نفر در این پارک مشغول به کار هستند.
وی در ادامه به نقش مرکز فن بازار ملی ایران و همچنین فعالیت های پررنگ و جریان سازی پارک فناوری پردیس معاونت علمی در بحث استارت آپ ها در کشور اشاره کرد و گفت: ۷هزار رکورد اطلاعات فناوری و محصولات فناوری و دانشی در سامانه مرکز فن بازار ملی ایران توسط ۳هزار شرکت ثبت شده است و در سال گذشته ۱۰میلیارد تومان فروش اختراعات به بدنه صنعت را از طریق برگزاری فستیوال های تخصصی داشته ایم.
صفاری نیا افزود: در اکوسیستم استارت آپی کشور تلاش کرده ایم تا روحیه ثروت آفرینی و جسارت راه اندازی استارت آپ را در دل جوانان و دانشگاهیان زنده کنیم و ۱۵۰رویداد در سه سال گذشته در ۳۰استان کشور برگزار شده که بیش از ۱۰هزار نفر در این رویدادها شرکت کرده و آموزش های لازم برای راه اندازی کسب و کار را آموخته اند. در حال حاضر نیز ده ها استارت آپ موفق از دل همین رویدادها در حال فعالیت هستند.
در ادامه این نشست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور دقایقی به معرفی خدمات ارائه شده در پارک و بخشی از فعالیت های معاونت علمی ریاست جمهوری در سال های گذشته پرداخت و به برخی سوالات نمایندگان مجلس در این زمینه پاسخ گفت.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.