صفحه اصلی / ۷ درصد مصرف انرژی کشور در ادارات دولتی است

۷ درصد مصرف انرژی کشور در ادارات دولتی است

 برای کاهش مصرف در این بخش بسیار راهگشا خواهد بود.
به گزارش کسب و کار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دکتر «محمودرضا حقی فام» معاون توزیع توانیر با اشاره به مصوبه اخیر دولت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در دستگاه‌های اجرایی گفت: زمانی می‌توان از مردم درخواست کرد که میزان مصرف انرژی خود را کاهش دهند که دستگاه‌های اجرایی ابتدا از خود شروع کرده و سعی کنند این مدیریت مصرف را ابتدا در ساختمان‌ها و ادارات دولتی کاهش دهند.
وی افزود: خوشبختانه پیشنهاد مبنی بر کاهش ۱۰ درصد کاهش مصرف برق در طول سال از سوی وزارت نیرو به هیأت دولت پیشنهاد شد و هفته گذشته نیز دولت با آن موافقت کرد که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی این امر را در طول سال به‌ویژه در زمان پیک بار مصرف در تابستان جدی بگیرند.
وی تصریح کرد: اجرای این طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند نقش بسیار موثری در کاهش پیک بار داشته باشد، چرا که مصرف برق دستگاه‌های اجرایی دولتی حدود ۷ درصد از کل مصرف انرژی کشور را در بر می‌گیرند.
معاون توزیع توانیر با اشاره به یکی از بندهای مصوبه دولت مبنی بر استفاده از مولدهای اضطراری توسط دستگاه‌های اجرایی گفت: در دستگاه‌های اجرایی معمولاً مولدهای اضطراری وجود دارد که بعضاً ممکن است در طول سال کمتر مورد استفاده قرار گیرد، اما بر اساس این مصوبه مجموعه‌های دولتی مکلف شدند این مولدها را در وضعیت آماده باش نگه دارند تا در زمانیکه ضرورت به استفاده از آن‌ها به‌ویژه در زمان پیک شد، در اسرع وقت وارد مدار شوند.
وی ادامه داد: سال گذشته از محل مدیریت مصرف توانستیم حدود ۳۰۸۰ مگاوات پیک‌سایی داشته باشیم و پیش بینی می‌شود در سال جاری این میزان به ۴ تا ۵ هزار مگاوات برسد.
وی تصریح کرد: پیش بینی ابتدایی ما رشد بار حدود ۵ درصد بود اما این روزها شاهد افزایش بار ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که امیدواریم بتوانیم با کمک مردم در سال جاری نیز شاهد هیچ گونه خاموشی برنامه ریزی شده در کشور نباشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.