صفحه اصلی / بهره‌گیری از توان داخلی، خط قرمز توانیر در مذاکره با شرکت‌های خارجی

بهره‌گیری از توان داخلی، خط قرمز توانیر در مذاکره با شرکت‌های خارجی

 خود در مذاکره با شرکت‌های خارجی می‌داند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مسعود خانی" انتشار اخباری مبنی بر عدم توجه صنعت برق به شرکت‌های داخلی را نادرست دانست و یادآور شد: مجموعه صنعت برق همچون همیشه در راستای توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های داخلی قدم برخواهد داشت؛ چرا که تجربه نشان داده خرید صرف کالا و خدمات از خارجی‌ها ممکن است یک پروژه را به سرانجام برساند اما جذب سرمایه گذاری خارجی و مشارکت آن با بخش داخل و بهره‌گیری توامان از فناوری‌های روز دنیا و انتقال آن به داخل کشور از طریق توانمندسازی شرکت‌های داخلی، آینده صنعت برق را تضمین خواهد نمود.
مدیرکل تأمین منابع مالی شرکت توانیر در این خصوص با اشاره به صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای تأمین تجهیزات ۶۷ دستگاه پست فوق توزیع برق، تصریح کرد: بر اساس مجوز شورای اقتصاد، استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای این بخش با پیش شرط تأمین ۸۰ درصد تجهیزات از شرکت‌های صلاحیت‌دار داخلی، مجاز است.
مسعود خانی با اشاره به این که رعایت مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص توسعه توانمندسازی داخلی در قراردادهای بین المللی مورد تاکید است، خاطرنشان ساخت: در این راستا تأمین مالی خارجی برای خرید تجهیزاتی که توانایی ساخت داخل آن‌ها وجود ندارد منوط به انتقال تکنولوژی شده است.
وی ادامه داد: پروژه تأمین تجهیزات ۶۷ دستگاه پست فوق توزیع برق به عنوان فاز نخست از طرح تأمین تجهیزات ۳۱۲ دستگاه پست فوق توزیع شرکت‌های برق منطقه ای به شمار می‌رود که توسط برق منطقه‌ای تهران به نمایندگی از سایر شرکت‌های برق منطقه ای در حال طی مراحل قانونی خود است.
همچنین باتوجه به نیاز شبکه انتقال، مناقصه تأمین تجهیزات احداث ۸۴ پست انتقال و نیز تأمین تجهیزات خطوط انتقال و فوق‌توزیع در حال آماده‌سازی است که در آن ملاحظات مذکور با تاکید بیشتری مدنظر قرار خواهد گرفت.
مدیرکل تأمین منابع مالی شرکت توانیر اظهار امیدواری کرد که شرکت‌های داخلی بتوانند در این مناقصه توان فنی و اقتصادی خود را نشان دهند.
وی انتشار اخباری مبنی بر عدم توجه صنعت برق به شرکت‌های داخلی را نادرست دانست و یادآور شد: مجموعه صنعت برق کشور همانگونه که تاکنون با حمایت از شرکت‌های داخلی باعث خودکفایی در بسیاری از بخش‌های صنعت برق شده است، از این پس نیز درهمین راستا قدم خواهند برداشت چرا که تجربه نشان داده خرید صرف کالا و خدمات از خارجی‌ها ممکن است یک پروژه را به سرانجام برساند اما جذب سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت آن با بخش داخل و بهره‌گیری توامان از فناوری‌های روز دنیا و انتقال آن به داخل کشور از طریق توانمندسازی شرکت‌های داخلی، آینده صنعت برق را تضمین نموده و صنعت برق و اقتصاد کشور را در مقابل تلاطم‌های سیاسی و اقتصادی مقام می‌سازد.

 
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.