صفحه اصلی / برنامه‌ای برای کاهش فشار آب نداریم

برنامه‌ای برای کاهش فشار آب نداریم

 همانند سال ۹۳ در دستور کار نیست اما مشترکان تهرانی باید صرفه‌جویی ۱۰درصدی را جدی بگیرند بگیرند تا مشکلی در تأمین آب نداشته باشیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد پرورش" در این باره تاکید کرد: تابستان امسال به هیچ عنوان کم‌بود آب نداریم و تلاش ما این است که تمام نیازهای استان تهران را تامین کنیم اما به هر حال طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده باید شبکه آب را پایدار نگه داریم.
پرورش تصریح کرد:در حال حاضر نیاز به ایجاد ظرفیت جدید برای تامین آب تهران نیست، چرا که ظرفیت سرانه آب تهران ۳۲۰ لیتر است و ظرفیت پمپاژ آب کم نیست؛ پس اگر مصرف آب شهروندان تهرانی به شکل عجیب و غریب افزایش یابد هر چند ظرفیت شبکه بالاست اما کاهش فشار منطقی به شکلی که قطع آب نداشته باشیم اعمال می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص میزان هدررفت آب گفت: متاسفانه هدررفت آب در شبکه آب تهران ۲۵ درصد اعلام می‌شود در حالی که ۱۱ درصد آن آب بدون درآمد و ناشی از خطای اندازه‌گیری در کنتورهاست و سه درصد دیگر نیز برای شست‌وشو در تصفیه‌خانه‌ها و تامین آب آتش‌نشانی و شست‌وشوی تاسیسات صرف می‌شود.
پرورش افزود: ۱۱ درصد دیگر جزو هدررفت اصلی آب تهران است و باید برای از بین‌بردن آن برنامه‌ریزی کنیم، این در حالی است که خطوط لوله آب تهران از جنس چدن است که عمر آن‌ها به ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال می‌رسد و اصلاح آن سه تا چهار برابر هزینه خواهد داشت که باید به خاطر حفاری‌ها و سختی کار از لوله‌های چدن استفاده کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.