صفحه اصلی / یک موزیکال زنانه در خانه هنرمندان

یک موزیکال زنانه در خانه هنرمندان

مرا بر آن داشت که علاقمند شوم تا در این حوزه کار کنم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از هنر آنلاین، خواب طولانی انار آباد" نمایشی است که ساعت ۱۹ در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود. آلما گشتاسب، کارگردان این اثر نمایشی است و پریسا کیومرثی آن را نگاشته است. این نمایش در بخش نسل نو سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در همین تالار به روی صحنه رفت و موفق به دریافت تندیس بخش طراحی پوستر و بروشور از این جشنواره شد.
آلما گشتاسب کارگردان جوان نمایش "خواب طولانی انار آباد" در گفت‌وگو با هنرآنلاین در این‌باره گفت: پایان نامه دوره کارشناسی من در ارتباط با تبیین فمنیستی نمایش‌های خصوصی زنانه ایران در دوره قاجار بود که این نمایشنامه نیز به این موضوع می‌پردازد و بنا است این پایان‌نامه چاپ شود. غالباً هنرمندان تئاتر نسبت به نمایشنامه‌های ایرانی اشتیاق نشان نمی‌دهند و این مساله مرا بر آن داشت که علاقمند شوم تا در این حوزه کار کنم.
او با اشاره به اینکه در این نمایش شادی‌آور زنانه سعی شده است از المان‌ها و عناصر نمایش‌های ایرانی استفاده شود، خاطر نشان کرد: تلاش ما این بوده تا با اجرای این اثر با هنرمندان تئاتری که علاقه‌مند به تماشای نمایش‌های ایرانی نیستند، پلی بزنیم و ارتباط برقرار کنیم. تا حدودی می‌شود گفت که این نمایش موزیکال است زیرا نمایش‌های شادی‌آور مانند تعزیه زنانه، بازی‌های زنانه، نقالی زنانه و .. موزیکال هستند.
این کارگردان در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: بسیاری از نمایش‌های روی صحنه ذوق و سلیقه مخاطب را در نظر نمی‌گیرند. ما در این کار باوجود آنکه به چهارچوب‌ها وفادار هستیم هنجارشکنی نمی‌کنیم و در نظر داریم اعتراض زنان قجر را که معضلات زنان امروز نیز هست را به گوش مردم برسانیم؛ در صورتی که بخواهیم روحیه زنانه یک زن را از او بگیریم چیزی از او باقی نخواهد ماند. سعی کرده‌ایم در صحنه مینیمال عمل کنیم و تغییر و تحولات جالبی در آن اتفاق افتد.  
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: ننه‌غلامحسین، رویای ازدواج تنها پسر شیرین‌عقل خود را در سر می‌پروراند و برای تحقق رویای دیرینه‌اش، به خواستگاری دختران اعیان دمِ بخت می‌رود تا با تعریف و تمجید از پسرش دختری برای او دست و پا بکند.
بازیگران این نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) محمد طیب طاهر، نرگس نیک‌سیرت، سمیه برجی، شراره سلیم بیات، شبنم فرجی‌ها، فریبا رسولی و جوانه دلشاد هستند. 
 
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.