صفحه اصلی / وجود بیش از ۲۰۰ هزار حاشیه‌نشین در آذربایجان غربی

وجود بیش از ۲۰۰ هزار حاشیه‌نشین در آذربایجان غربی

و گفت: انتظار میرود مقدمات مطالعه طرح جامع شهر ارومیه آغاز شود و تعداد کثیری از تعاونیها و مردمی که در اطراف شهر وضعیت نابسامانی دارند تعیین تکلیف شوند. به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه  در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان، موضوع مهم و اولویت دار ۴۲ شهر استان و بخصوص ارومیه را حاشیه نشینی دانست و افزود: روز به روز به تعداد حاشیه نشینان افزوده شده که این رقم به بیش از ۲۰۰ هزار حاشیه نشین رسیده که نیازبه ساماندهی و رسیدگی بیش از پیش احساس می شود.
وی تصریح کرد: اقدامات بسیار موثری در جلوگیری از تفکیک زمین‌های لشکر ۶۴ ارومیه در جلوگیری از تبدیل این اراضی به محیط مسکونی و تجاری انجام شده  است که امیدواریم هرچه سریعتر طرح جایگزین که از مطالبات مردمی در ایجاد فضایی عمومی برای شهر است اجرایی شود.
بهادری بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد ارومیه،تکاب،ماکو و خوی، اتمام ساخت و ساز مساکن مهرو رفع نواقص آنها،مطالعه پهنه بندی لرزه ارومیه و تکمیل پروژه‌های راه سازی را از اقدامات اولویت دار دانست و گفت: متاسفانه راه‌های استان در وضعیت نامناسبی قرار داشته و باید در راستای بهسازی این شریان اصلی به منظور بهرهوری از ظرفیت گردشگری و تجارت استان تلاش شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه پایان کار ۱۰ ساله طرح جامع شهری هستیم گفت: انتظار میرود مقدمات مطالعه طرح جامع شهر ارومیه آغاز شود و تعداد کثیری از تعاونیها و مردمی که در اطراف شهر وضعیت نابسامانی دارند تعیین تکلیف شوند.
دکتر حامد مظاهریان،معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان در ادامه جلسه گفت: با وجود اینکه ۵۴ درصد جمعیت جهان شهرنشین شده و این امار در ایران رشد ۷۴ درصدی را به خود اختصاص داده است لزوم توجه و اصلاح روشهای زندگی را دوچندان می کند.
وی با بیان اینکه بیش از ۷۴ درصد جمعیت آذربایجان غربی شهرنشین شده اند افزود: رشد فزاینده شهرنشینی و توسعه حاشیه نشینی زنگ خطری برای کشور است.
دکتر مظاهریان با بیان اینکه طی ۵ دهه گذشته کارهای عمرانی آذربایجان غربی،این استان را در معرض شکوفایی قرار داده است تصریح کرد: آذربایجان غربی به جهت گسترش نیروی انسانی، راههای ارتباطی و سطح همبستگی آماده جهش بزرگی است.
به گزارش ایسنا؛ در این مراسم از زحمات دوساله داریوش نصر تقدیر و  مهندس ابراهیم مبارک قدم به عنوان مدیرکل جدید راه و شهر سازی معرفی شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.