صفحه اصلی / لزوم اختصاص بسته های حمایتی به کار آفرینان اصناف

لزوم اختصاص بسته های حمایتی به کار آفرینان اصناف

 اصلاح قانون نظام صنفی در مجلس باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، حسین چناقچی  در آستانه روز اصناف در خصوص خواسته های صنوف از ریاست جمهوری افزود: تا کنون تسهیلات مناسبی به بنگاه های صنفی و کوچک اختصاص نیافته و فقط به صنایع بزرگ پرداخت شده است اما برای احیا و نوسازی صنایع کوچک و نوسازی بنگاههای زود بازده  باید به این بنگاه ها نیز توجه شود.
وی تصریح کرد: بازنگری در قانون نظام صنفی، مسائل مربوط به مالیات، نوسازی بنگاه های کوچک و متوسط، ارائه تسهیلات ارزان به اصناف،  بازنگری در قانون کار و رسیدگی به موضوع کسب وکارهای نوین، از اولویت های فوری اصناف برای پیگیری است.
چناقچی در خصوص پیگیری اصلاح قانون نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی افزود: اشکالات موجود در قانون نظام صنفی فعلی این است که قانون بدون درنظر گرفتن مسایل کارشناسی شده و با عجله به تصویب رسیده  و باید برای رفع مشکلات اصلاحیه های قانون نظام صنفی با بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسان مجرب و بررسی های دقیق به تصویب برسد.
وی همچنین با اشاره به برخی از قوانین دست و پاگیر برای احیای بخش تولید اظهار کرد: با اصلاح برخی قوانین و رفع موانع کسب و کار می توان نسبت به رونق تولید و صادرات امیدوار بود.
چناقچی با تأکید بر اینکه دولت می‌تواند با حمایت‌های ویژه از اصناف بنیه اقتصادی کشور را تقویت کند، اظهار داشت: دولت می‌تواند از طریق تعامل با مجلس شورای اسلامی، قوانین و مقرراتی وضع کند که موانع و خلأها در مسیر رشد اصناف برداشته شود.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.