صفحه اصلی / افزایش ۵ برابری حداقل پرداختی به مددجویان

افزایش ۵ برابری حداقل پرداختی به مددجویان

 از مشاغل از سوی دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی ۳۰ هزار میلیارد ریال منابع پیش بینی شده است که به شکل قرض الحسنه(با بهره صفر درصد) تخصیص می‌یابد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل   ایلنا، علی ربیعی در مراسم افطار سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سیاست‌های رفاهی تا پایان این دولت ادامه خواهد داشت همچنین میزان مستمری پرداختس به مددجویان نهادهای حمایتی تا پایان دولت دوازدهم به پنج برابر می رسد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شناسایی خانوارهای نیازمند به صورت پایلوت آغاز شده است، تاکید کرد: نام‌نویسی در سامانه رفاهی و احصای آمار پشت نوبتی‌ها از جمله روش‌های مستقیم شناسایی مددجویان نیازمند است.
او با اشاره به اینکه هدف ما از حمایت، توانمندسازی است، گفت: این توانمندسازی به نحوی که افراد با بدست آوردن توانمندی بتوانند از پوشش حمایتی خارج شوند. در همین راستا سال گذشته ۱۲درصد معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی از چرخه حمایتی به دلیل توانمند شدن خارج شدند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برنامه اشتغال زنجیره‌ای خواهد بود و به توانمند سازی نهادهای حمایتی هم تسری پیدا می‌کند درباره تسهیل شرایط واگذاری کودکان بهزیستی به خانواده‌ها  سال گذشته به دنبال تسهیل شرایط، واگذاری کودکان به خانواده‌ها ۳۰درصد افزایش یافت.
او ادامه داد: متاسفانه بیشتر خانواده ها داوطلب سرپرستی کودکان نوزاد هستند اما ما می خواهیم شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که خانواده ها کودک بزرگتر را هم به سرپرستی بپذیرند.
ربیعی با اشاره به کاهش آمار طلاق به دنبال سیاست های پیشگیرانه معاونت رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: شواهد نشان می دهد که طلاق طی سال گذشته کاهش یافته است. همچنین برای حمایت از مشاغل از سوی دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی ۳۰هزار میلیارد ریال منابع پیش بینی شده است که به شکل قرض الحسنه(با بهره صفر درصد) تخصیص می‌یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.