صفحه اصلی / دورخیز شرکت گاز خراسان رضوی برای صرفه جویی ۱۰میلیاردی در هزینه های گازرسانی

دورخیز شرکت گاز خراسان رضوی برای صرفه جویی ۱۰میلیاردی در هزینه های گازرسانی

 صرفه جویی ۱۰ میلیارد ریالی در هزینه های گازرسانی این استان خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز محسن مربایان با تشریح شیوه جوشکاری به روش بات فیوژن اظهارداشت: اتصال لوله های پلی اتیلن از طریق شیوه الکتروفیوژن هزینه های زیادی ازجمله استفاده از سه راهی، اتصالات و کوبلر به همراه دارد. این درحالی است که بر طبق استاندارهای جهانی روش بات فیوژن  بسیار آسان و کم هزینه تر عملیات جوشکاری لوله‌ها را ممکن می‌کرد.
وی تصریح کرد: از جمله مزایای بکارگیری روش بات فیوژن کاهش هزینه‌های ناشی از حذف اتصالات خصوصا کوبلرها است که طبق پیش بینی های انجام شده در صورت اجرای گسترده این روش در سطح استان ضریب ۱۰ میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه های گازرسانی بند ق دو حوزه روستایی و صنایع استان به همراه خواهد داشت.
مربایان، پرتابل بودن و ابعاد مناسب تجهیزات جوشکاری به روش بات فیوژن را از دیگر ویژگی های این روش عنوان کرد و گفت: در این روش اجزا شامل یک کلمس شامل فک ثابت و متحرک از طریق یک دستگاه هیدرولیک روغنی جا به جا شده و سپس صفحه تراشنده با تراش سردو لوله پلی اتیلن را صاف می کند. در ادامه نیز صفحه‌ای گرم کن با پوشش تفلنی در دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد محل اتصال را  ذوب و شرایط لازم برای جوشکاری را مهیا می‌کند.
به گفته رئیس امور گازرسانی به صنایع شرکت گاز خراسان رضوی، این روش در هشت کیلومتر طول شبکه با لوله هایی به قطر ۱۶۰ کیلومتر به صورت پایلوت در شهرستان خواف انجام می شود

 

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.