صفحه اصلی / تلاش برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در سال ۹۶

تلاش برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در سال ۹۶

 دولت توجه ویژه‌ای به تأمین و پرداخت این مطالبات دارد و امید است تا پایان سال بخش زیادی از آن پرداخت شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، فیروز تکاور در کنفرانس خبری گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌های مالی و گستردگی پروژه‌های راه و شهرسازی در فارس، در سال‌های ۹۴ و ۹۵ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از کل بدهی پیمانکاران پرداخت شده و این مطالبات کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه سه پروژه راه‌آهن در استان فارس در دست اجرا و یک پروژه در دست مطالعه است، گفت: حدود ۱۰۰ کیلومتر از پروژه ۳۴۹ کیلومتری راه‌آهن شیراز، گل‌گهر، سیرجان، حدود ۱۰۰ کیلومتر از پروژه خط آهن شیراز، بوشهر، عسلویه و حدود ۵ درصد از پروژه ۵۸۵ کیلومتری راه‌آهن شیراز، جهرم، لار، بندرعباس، اجرایی شده است.
تکاور پیشرفت کند پروژه‌های خط آهن را به دلیل مشکلات اعتباری دانست و ابراز امیدواری کرد که امسال شاهد تسریع روند پروژه‌ها باشیم و گفت: طرح مطالعه پروژه راه‌آهن شیراز، اهواز نیز در دستور کار است که با توجه به مشترک بودن بخشی از این پروژه با خط آهن شیراز، بوشهر، عسلویه، باید مطالعات تکمیل شود.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس در خصوص ایمن‌سازی تردد در مسیر سیرجان به شیراز که طی دو سال گذشته شاهد حوادث متعددی در آن بوده‌ایم نیز گفت: بخش عمده‌ای از مسیر شیراز به سیرجان، در محدوده شیراز تا نی‌ریز جز ۴ کیلومتر از مسیر، جاده بزرگراهی است؛ محدوده نی‌ریز به قطروئیه نیز کار چهار بانده کردن مسیر آغاز شده و در ۴ قطعه در حال انجام است.
وی با بیان اینکه تنها ۴۰ کیلومتر از مسیر قطروئیه به سیرجان در محدوده راه‌های فارس، نیازمند تعریض است، گفت: تا پایان امسال حداقل ۳۰ کیلومتر از این مسیر نیز به چهاربانده تبدیل خواهد شد.
فارس در حوزه راه استان بالنسبه برخورداری است
تکاور در خصوص با تأکید بر اینکه از ۱۵ سال قبل تاکنون، بحث ارتقاء راه‌های استان فارس در دستور کار قرار داشته است، گفت: فارس در مقایسه با سایر استان‌ها در حوزه راه از استان‌های برخوردار محسوب می‌شود اگرچه هنوز فارس مسیر آزادراهی ندارد اما هیچ یک از محورهای اصلی استان وجود ندارد که چهاربانده نشده یا در دست اقدام نباشد.
وی با تصریح اینکه آنچه در حوزه راه‌ها اتفاق افتاده، مربوط به دوران حاکمیت جمهوری اسلامی است که در سال‌های متفاوت شدت و ضعف داشته، گفت: با همه تنگناهای مالی موجود، بر اساس اعداد و ارقام موجود در این ۱۵ سال و خصوصاً در ۴ سال اخیر رشد خوبی در حوزه راه‌ها را شاهد بوده‌ایم.
فعالیت چهارساله دولت در حوزه راه‌ها در فارس
تکاور در خصوص فعالیت‌های ۴ ساله دولت تدبیر و امید گفت: طی این مدت ۸۳۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی و ۱۴۰۰ کیلومتر مسیر راه روستایی احداث شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس بزرگ‌ترین پروژه ملی راه‌سازی کشور را مسیر آزادراهی شیراز اصفهان اعلام و اضافه کرد: طی سال‌های ۹۳ تاکنون شاهد رشد ۳۱ درصدی در این پروژه بوده‌ایم و این ناشی از نگاه و حمایت ویژه استاندار فارس و پیگیری‌های انجام شده است.
تکاور اعتبار پیش‌بینی شده برای بخش راه استان فارس در سال ۹۵ را ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: هم‌اینک در استان فارس به واسطه اقدامات انجام شده در حوزه بزرگراهی و راه‌های اصلی با مشکلات بسیار محدودی مواجه هستیم و در بخش راه‌های فرعی و روستایی اقدامات عمرانی در حال انجام است.
پروژه آزادراه شیراز اصفهان مهم‌ترین پروژه آزادراهی کشور
مدیرکل راه و شهرسازی با یادآوری اینکه پروژه آزادراهی شیراز-اصفهان، شامل مسیر حدفاصل ایزدخواست تا شیراز به طول ۲۲۲ کیلومتر را شامل می‌شود، گفت: هم‌اینک کار در هفت قطعه این پروژه با قوت ادامه دارد و پیشرفت کار به ۵۵ درصد رسیده است.
تکاور با یادآوری اینکه پیشرفت پروژه در سال ۹۳ حدود ۲۴ درصد بوده است، گفت: ظرف مدت کمتر از ۲ سال این عدد به ۵۵ درصد رسیده و از کل ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تاکنون هزار میلیارد آن پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه پروژه آزادراهی شیراز-اصفهان با مشارکت وزارت دفاع اجرا می‌شود، گفت: علی‌رغم اینکه سهم هر یک از شرکای پروژه ۵۰ درصد تعین شده، دولت تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان و وزارت دفاع ۲۵۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
تکاور با تصریح اینکه آزادراه شیراز-اصفهان هیچ بدهی ندارد، گفت: پیش‌بینی ما با توجه به در نظر گرفتن جمیع جهات در اقدامات عمرانی و اجرایی، این است که تا پایان سال ۹۷ این پروژه آزادراهی آماده بهره‌برداری باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس همچنین گفت: برای استان فارس ۱۱۱ هزار و ۱۶ واحد مسکن مهر پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۹۸ هزار و ۳۹۲ واحد آن تکمیل و به بهره‌بردار واگذار شده است؛ ۱۲ هزار و ۶۲۴ واحد تحویل نشده هم ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا نیمه سال ۹۵ آماده بهره‌برداری می‌شود.
تکاور با تصریح اینکه پرونده مسکن مهر استان فارس تا شهریور امسال بسته خواهد شد،‌ گفت: از کل واحدهای تکمیل شده در فارس ۴۰ هزار و ۸۰۴ واحد در دوران چهارساله دولت تدبیر و به سرانجام رسید؛ دولت تاکنون ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان بابت احداث واحدهای مسکن مهر تسهیلات پرداخت کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.