صفحه اصلی / جلسه هیات امنای دانشگاه شریف با حضور دو معاون رئیس جمهوری برگزار شد

جلسه هیات امنای دانشگاه شریف با حضور دو معاون رئیس جمهوری برگزار شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایرنا،هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف با حضور محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهوری، محمدرضا عارف استاد دانشکده مهندسی برق و محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، تشکیل جلسه داد.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه در سال ۹۵ به بیان آماری از عملکرد، نحوه فعالیت و برنامه های پیش روی معاونت های آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی، اداری مالی و مدیریت روابط بین الملل و پارک فناوری صنعتی شریف پرداخت.
محمود فتوحی همچنین به دستاوردهای علمی، میزان تفاهم نامه های داخلی و بین المللی، افتخارات و عنوان های کسب شده و جایگاه برتر دانشگاه صنعتی شریف در رتبه بندی های بین المللی سال گذشته اشاره کرد.
وی در این جلسه درخصوص چالش های پیش روی صنعتی شریف در امور مختلف همچون معضلات فضای کالبدی دانشگاه، مشکلات طرح ساماندهی دانشگاه، تنگناهای مالی، ساختاری و تجهیزاتی و دیگر مواردی که مانع دستیابی این دانشگاه به جایگاه شایسته آن است، توضیحاتی ارائه کرد.
دبیر شورای برنامه ریزی راهبری دانشگاه صنعتی شریف نیز در این جلسه به ارائه برنامه های راهبری دانشگاه و اهداف و برنامه های عملیاتی آن پرداخت.
محمدرضا آراستی با بیان ضرورت ها و اقدامات مورد نیاز برای پیشبرد برنامه های راهبردی دانشگاه، به فرآیند تدوین این برنامه، تبیین ماموریت و فلسفه وجودی دانشگاه، تبیین ارزش های محوری دانشگاه و بیان چشم انداز مطلوب دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد.
وی همچنین نقشه استراتژی و اهداف راهبردی دانشگاه در یک افق ۵ ساله را تشریح و ارتقای مالی دانشگاه، سرآمدی آموزش و تامین سرمایه انسانی جامعه، سرآمدی در علم و فناوری، سرآمدی در اثربخشی اجتماعی و ترویج اخلاق آکادمیک و فرهنگ ایرانی- اسلامی را به عنوان ۵ هدف استراتژیک دانشگاه صنعتی شریف برای رسیدن به جایگاه شایسته خود عنوان کرد.
در این جلسه، اعضا پس از بحث و بررسی ۳۷ دستور، در نهایت ۳۲ دستور را تصویب کردند و مقرر شد این مصوبات پس از ابلاغ توسط نهادهای ذیربط اجرا شود.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.