صفحه اصلی / برچسب گذاری محصولات سلامت در راستای ارتقای دانش مردم

برچسب گذاری محصولات سلامت در راستای ارتقای دانش مردم

یکی از اهداف طرح پایش برچسب‌گذاری مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی ارتقای دانش مردم در زمینه نیازهای تغذیه‌ای است. به گزارش کسب و کار نیوز شهریار مستوفی، اظهار داشت: طرح پایش و پالایش برچسب‌گذاری مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی همزمان با سراسر کشور از روز گذشته در استان کرمانشاه آغاز شده است.
‌مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: درج برخی از موارد بر روی برچسب‌ها همچون تاریخ تولید و انقضا، نام محصول و نام تجاری محصول، شرایط نگهداری و مواد تشکیل‌دهنده از الزامات معرفی هر محصول است.
وی ادامه داد: شهروندان با اجرایی شدن طرح برچسب گذاری محصولات غذایی در جریان میزان قند ،چربی ،اسید چرب و نمک محصولات غذایی قرار می‌گیرند.
مستوفی یکی از اهداف این طرح را ارتقای دانش مردم در زمینه نیازهای تغذیه‌ای دانست و گفت: طرح برچسب‌گذاری تغذیه‌ای با نشانگر رنگی سبز، زرد و قرمز در راستای تحقق طرح تحول سلامت اجرا شده که در این طرح رنگ سبز به معنای نداشتن محدودیت در مصرف‌، رنگ قرمز به معنای خطرناک بودن مصرف به ویژه برای بیماران و رنگ زرد به معنای احتیاط میزان مصرف است.
این مسؤول با بیان اینکه برخی از محصولات برای گروه‌های سنی خاصی عرضه می‌شود، تصریح کرد: بیماران با اجرای این طرح از خوردن و استفاده کردن مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که موجب تحریک بیماری می‌شود، امتناع می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر برچسب فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به صورت مستمر در دستور کار این معاونت است، اضافه کرد: هرگونه عدم انطباق برچسب فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تولیدی و وارداتی پیگیری‌های قانونی به دنبال دارد.

 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.