صفحه اصلی / نیروهای متخصص صنعتی را به حال خود رها نکنیم

نیروهای متخصص صنعتی را به حال خود رها نکنیم

 فارغ التحصیلان توانمند بسیاری در حوزه صنعت تربیت شده‌اند که به جای استفاده از دانش و تجربه آنها، به حال خود رهایشان کرده‌ایم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی خدایی، اظهار کرد: در حال حاضر تولید صنعتی در بسیاری از کشورهای دنیا حرف اول را می‌زند و یکی از پایدارترین شغل‌ها که می‌تواند به صادرات منجر شود و انقلاب و تحول بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد کند، تولید صنعتی است.
وی افزود: دانشگاههای ما قدرتمندانه نیروهای متخصص صنعتی تربیت می‌کنند، ولی متاسفانه آنها را به حال خود رها کرده‌ایم در حالی که باید از دانش و تجربه آنها استفاده کنیم.
این مقام مسئول کارگری تاکید کرد: هر چه روی این بخش سرمایه‌گذای کنیم به تناسب آن تکنولوژی روز وارد کشور می‌شود و نتیجه می‌دهد. نباید صرفا روی بعضی از صنایع مثل خودرو متمرکز شویم. نساجی و لوازم خانگی از جمله صنایعی هستند که با احیای آنها می‌توانیم هم اشتغالزایی داشته باشیم و هم نیاز داخل را تامین کنیم.
به گفته خدایی در بخش صنعت به ویژه برق و الکترونیک می‌توان با حداقل ۴۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه برخی از صنایع با قیمت‌های پایین حمایت می‌شوند، افزود: شرکت‌های برقی بیشتر کار تکنولوژیکی می‌کنند که می‌توان در عرصه دانش بنیان و دانش فنی از ظرفیت آنها استفاده کرد در مقابل تامین مواد اولیه و مورد نیاز آنها حمایت و پشتوانه اعتباری می‌خواهد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.