صفحه اصلی / آیفکس بیش از دو واحد رشد کرد

آیفکس بیش از دو واحد رشد کرد

 که این ارقام در مقایسه با روز شنبه حاکی از افزایش حجم و ارزش معاملات فرابورس است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان بازار امروز شاخص کل نیز با افزایش بیش از دو واحدی در نزدیکی ارتفاع ۹۱۳ واحدی قرار گرفت تا به این ترتیب بخشی از نزول خود در روزهای گذشته را جبران کند.
آیفکس امروز با اهرم «مارون» که تا نزدیکی ۷ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر بازار داشت، افزایش حدود ۰.۳ درصدی را تجربه کرد، اگرچه تاثیر منفی بر این نماگر از جانب نمادهای «میدکو» و «ذوب» تا سطح ۳.۵ واحد مانع از پیشروی بیشتر این شاخص شد.
روز جاری در مجموع بازارهای اول و دوم شاهد دادوستد ۲۳۹ میلیون سهم به ارزش ۲۳۴ میلیارد ریال بودیم که بالاترین حجم و ارزش معاملات را نماد ذوب آهن به خود اختصاص داد. در این نماد سهامداران حقیقی بیشترین مشارکت را در سمت خرید و فروش داشتند. 
در جریان بازار امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران و شرکت پلاستیران متوقف شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی خراسان و آهن و فولاد ارفع بازگشایی شدند.
نمادهای «غگلستا»، «اتکام» و «بساما» نیز در حالی بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند که نمادهای «بهپاک»، «کیمیا» و «میدکو» بیشترین ریزش قیمتی را شاهد بودند.
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز معامله عرضه عمده ۴ نماد اسناد خزانه اسلامی رقم خورد. به این ترتیب در این بازار نمادهای اخزا۷۴، اخزا۸۴، اخزا۹۴ و در نهایت اخزا۱۰۴ به صورت عمده عرضه و معامله شدند. در مجموع در این بازار نیز بیش از ۲ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.
 
معاملات در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز در حالی دنبال شد که قیمت تسه‌ها در دامنه ۷۴۹ تا ۷۶۸ هزار ریال دادوستد شد و حجم و ارزش معاملات این تابلو به بیش از ۷۵ هزار ورقه به ارزش ۵۷.۵ میلیارد ریال رسید.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.