زمانی که مسدودکننده تبلیغات سال آینده منتشر شود، با ابزاری که در درجه اول روی تبلیغات مزاحم آنلاین تمرکز دارد، کاربران کروم هنگام گشتن در اینترنت شاهد تبلیغات کمتری خواهند بود. این کار همچنین کمکی به ناشران خواهد بود که بیشتر درآمد خود را از راه تبلیغات به دست میآورند تا بدینترتیب خود را برای این قابلیت جدید و بهبود کیفیت تبلیغات آماده کنند.
پیش از این مطرح شده بود که گوگل قصد دارد یک مسدودکننده تبلیغات به مرورگر کروم اضافه کند. این ابزار پس از راهاندازی، معروفترین مسدودکننده تبلیغات خواهد شد و البته از طرف دیگر چالشهایی را نیز درباره بزرگترین منبع درآمد گوگل به همراه خواهد داشت.
معاون ارشد گوگل در زمینه تبلیغات در یک پست رسمی درباره این موضوع اظهار کرده بود: ما قصد داریم از اوایل ۲۰۱۸، کروم را در نشان دادن تبلیغات (شامل تبلیغاتی که تحت مالکیت یا خدمت گوگل است) در وبسایتهایی که با «استانداردهای تبلیغات بهتر» سازگار نیستند متوقف کنیم.
گوگل، همراه با دیگر ناشران، بیشتر درآمد خود را از طریق تبلیغات آنلاین به دست میآورند، بنابراین درآمد آنها با مسدود شدن تبلیغات به نوعی در معرض تهدید است. البته با روش گوگل برای مسدود کردن تبلیغات، تنها تبلیغات مزاحم که از استانداردهای تبلیغات بهتر پیروی نکنند مسدود میشوند.
هدف مسدودکننده تبلیغات چیست؟
با توجه به تحقیقات انجامشده برای پیدا کردن استانداردهای تبلیغات بهتر، تبلیغاتی که توسط کاربران به عنوان آزاردهندهترین تبلیغات شناسایی میشوند، پاپآپها، تبلیغات تصویری که به طور خودکار به همراه صدا نمایش داده میشوند، آگهیهای بزرگ، و شمارش معکوسی که کاربران را قبل از آنکه بتوانند به یک صفحه وب دسترسی داشته باشند متوقف میکند، هستند. مسدودکننده تبلیغات کروم روی از بین بردن این تبلیغات تمرکز میکند.
از طرف دیگر، گوگل به ناشران کمک میکند تا خود را برای ورود مسدودکننده تبلیغات کروم آماده کنند. مسدودکننده تبلیغات بیشتر مانند یک فیلتر کیفیت عمل خواهد کرد و کمکهای ارائهشده توسط گوگل به ناشران فرصتی چندماه جهت آمادهسازی برای تغییر سبک تبلیغاتشان میدهد، پیش از اینکه مسدودکننده تبلیغات از سال آینده در مرورگر کروم به اجرا درآید.