صفحه اصلی / آغاز عملیات ساخت نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی در زاهدان

آغاز عملیات ساخت نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا, محب علی پودینه مدیر عامل شرکت تولید برق استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ما در سطح استان هیچ مشکلی بابت تولید برق نداریم، اظهار داشت: در حال حاضر  نیروگاه های استان با تمام ظرفیت در مدار تولید قرار دارند و اگر کمبودی نیز وجود داشته باشد از شبکه سراسری دریافت می کنیم.
وی با اشاره به اینکه مشکلی در شبکه فشار قوی استان وجود ندارد، افزود: ۴ نیروگاه موجود در استان از جمله، کنارک، ایرانشهر، بمپور و زاهدان همگی در مدار تولید هستند و چنانچه خاموشی هایی نیز وجود داشته باشد مربوط به شبکه توزیع است و کمبودی در بخش تولید برق وجود ندارد. ضمن اینکه حتی اگر تولید نیروگاه های استان صفر هم باشد از شبکه سراسری مثل خط کهنوج، بم و ۴۰۰ کیلوولت بیرجند تغذیه می کنیم.
پودینه با اشاره به اینکه برای بی نیازی از تزریق شبکه سراسری نیاز به احداث نیروگاه جدید در سال های آینده داریم، تصریح کرد: برنامه احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی در زاهدان در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: نیروگاه یاد شده که عملیات ساخت آن به مدت ۷ سال متوقف مانده بود، با پیگیری های انجام شده از سوی استانداری یک ماه قبل کلنگ زنی شد.
این مقاوم مسئول در برق استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: فاز اول این نیروگاه در سال ۹۷ و فاز دوم آن سال ۹۸ راه اندازی می شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.