صفحه اصلی / عرضه گوشت بره با قیمت تنظیم بازار آغاز شد

عرضه گوشت بره با قیمت تنظیم بازار آغاز شد

خبر داد که مقرر است با قیمت ۳۱۵ هزار ریال (۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان) در کل کشور به دست مصرف کننده نهایی برسد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «منصور پوریان» در گفت وگو افزود: بازار گوشت کشور در روزهای گذشته تحت تاثیر گرانی های این ماده پروتئینی قرار داشت و از امروز توزیع لاشه بره وارداتی گرم با قیمت مصوب مزبور در کشور توزیع می شود.
به گفته این مقام مسوول، گوشت های وارداتی از کشورهای ارمنستان، گرجستان، قرقیزستان، قزاقستان و استرالیا تامین شده اند و قرار است گوشت منجمد گوساله نیز از نیوزلند وارد کشور شود.
وی افزود: قیمت های مزبور از سوی سازمان تعزیرات حکومتی تعیین شده و خاطرنشان کرد: پیش از این نیز این گوشت ها وارد کشور و در بازار عرضه شد، اما به صورت سازمان یافته نبود.
پوریان اضافه کرد: تمامی بازارهای وارداتی این گوشت ها بطور مستقیم تحت نظر شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعزیرات حکومتی قرار دارند و از توزیع آنها در شرکت های بسته بندی گوشت جلوگیری می شود.
به گفته وی، عرضه نخستین محموله لاشه ها از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در تهران آغاز، و در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ لاشه در تهران توزیع شد که روزهای آینده به ۶ تا هفت هزار لاشه در روز افزایش خواهد یافت.
رییس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور گفت: گوشت گوساله منجمد نیز با قیمت هر کیلو گرم ۱۸۰ هزار ریال ( ۱۸ هزار تومان) به دست مصرف کننده نهایی خواهد رسید و در هر یک از این موارد چنانچه از قیمت مصوب توسط توزیع کنندگان، تخلف صورت گیرد، به شدت برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: اقدام به عمل آمده، موجب مهار کامل گرانی گوشت در کشور خواهد شد و با روندی تعادلی به زودی بازهم کاهش قیمت ها را مشاهده خواهیم کرد.
پوریان یادآورشد : گوشت ها در گذشته به دست دلالان می رسید و در نهایت با قیمت هر کیلوگرم ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسید.
وی اظهار داشت: براساس وضعیت پیش آمده در بازار، دامداران که دام خود را معمولا با چند دست واسطه روانه بازار می ساختند، از فروش دام های خود با هدف افزایش قیمت ها خودداری کرده، اما با واردات انجام شده، قصد داریم قیمت دام را در درب کشتارگاه به میزان هر کیلو گرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت کنیم.
پیشتر این مقام مسوول اعلام کرده بود، ماه های گذشته به دلیل گرانی قیمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خرید مردم تقاضا تا اندازه ای افت کرده که بروز بیماری تب کریمه کنگو موجب کاهش بیشتر تقاضا شده است.

وی گفته بود، با وجود این، قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف کم نشده و همچنان بالاست و دولت برای تنظیم بازار این محصول ناچار به واردات گوشت گرم و منجمد شده است.

سالیانه ۸۴۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید و ۱۰۰ هزارتن گوشت قرمز نیز وارد می شود.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۲ درصد رسید+ جدول

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.