صفحه اصلی / برنامه صادرات گاز فشرده ایران به هند، لائوس و کامبوج

برنامه صادرات گاز فشرده ایران به هند، لائوس و کامبوج

 امضا کرده اند که تولیدات آن به سه کشور آسیایی صادر خواهد شد.
به گزارش کسب و کار به نقل از ایرنا، نماینده تجاری روسیه در ایران اعلام کرد: گازپروم و شرکت ملی گاز ایران قرارداد احداث کارخانه تولید گاز فشرده را امضا می کنند و این کارخانه از حوزه گاز پارس جنوبی تغذیه می شود.
روزنامه ایزوستیا روز سه شنبه به نقل از آندره لوگانسکی و نیز مقام های آشنا به برنامه های گازپروم نوشت: گاز فشرده ایران که در کارخانه جدید تولید خواهد شد به هند، لائوس و کامبوج ارسال می شود.
در گزارش این روزنامه آمده است: قرارداد ساخت کارخانه گاز فشرده در ایران به احتمال زیاد در همایش اقتصادی بین المللی سنت پترزبورگ روسیه که دو روز دیگر آغاز می شود، امضا می شود.
نشست سه روزه اقتصادی سن پترزبورگ با حضور هیات هایی از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود که محور اصلی آن همکاری های کلان بین کشورها و همچنین چند جانبه و منطقه ای است.
گازپروم که چند سال در حوزه گازی پارس جنوبی فعالیت داشت، از سال ۱۹۹۷ در فاز دوم و سوم این میدان همکاری می کرد، ولی با برنامه تحریم های ضدایرانی متوقف شد.
شرکت ملی گاز ایران و گازپروم هشتم فروردین ماه نیز یک تفاهم نامه همکاری در مسکو امضا کردند.
برپایه این تفاهم که هنگام دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با ولادیمیر پوتین همتای روس وی در کرملین امضا شد، گازپروم و شرکت ملی گاز همکاری های خود را توسعه می دهند.
الکساندر مدودیف معاون مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه نیز با تاکید بر توسعه همکاری های این شرکت با ایران اعلام کرده است: همجواری دو کشور با توجه به برخورداری از ذخایر راهبردی گاز و همچنین خواست و اراده رهبران سیاسی ایران و روسیه، دلایل مهمی است که می تواند فرصت های خوبی را در زمینه های مشترک ایجاد کند.
وی افزود: گازپروم تجربه های ارزشمندی در بخش های مختلف گازی دارد که می تواند آنها را در اختیار شرکت ملی گاز ایران قرار دهد.
معاون رئیس شرکت گازپروم روسیه تصریح کرد: تصمیم ایران مبنی بر ساختار جدید قراردادهای نفتی نیز به روسیه کمک کرده است، تعریف جدیدی از طرح ها در این حوزه داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.