صفحه اصلی / نشست هم‌اندیشی رؤسای بنیادهای نخبگان پهنه خلیج‌فارس برگزار شد

نشست هم‌اندیشی رؤسای بنیادهای نخبگان پهنه خلیج‌فارس برگزار شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین نشست هم‌اندیشی رؤسای بنیادهای نخبگان پهنه خلیج‌فارس با حضور رؤسای بنیادهای نخبگان استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه‌وبویراحمد در یاسوج برگزار شد.
در این نشست، یوسف نیک‌روز؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد، هدف از تشکیل این نشست را استفاده از تجربیات استان‌های ‌هم‌پهنه و همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای مشترک برنامه‌ها ذکر کرد.
در ادامه، رؤسای بنیادهای نخبگان پهنه خلیج‌فارس به بیان تجربیات خود در زمینه‌های مختلف در سال‌های گذشته ازجمله برگزاری اردوهای جهادی، برنامۀ ملی شهاب، برنامه‌های فرهنگی پرداختند.
همچنین در این نشست مقرر شد، بنیاد نخبگان استان خوزستان، اطلاعات مربوط به برگزاری المپیاد مهارتی را برای سایر استان‌های پهنه خلیج‌فارس ارسال کند و همچنین تمهیدات لازم برای بازدید اجتماعات نخبگانی و رؤسای پهنه از طرح کشاورزی مدرن و صنعتی ۵۵۰.۰۰۰ هکتاری که توسط جهاد نصر در حال انجام است، را فراهم کند.
همچنین مقرر بنیاد نخبگان استان بوشهر، نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی «دانشگاه کارآفرین و دانشگاه نسل‌سوم» و «نقش دانشگاه‌ها در توسعه و رشد منطقه‌ای» در سایر استان‌های پهنه، همکاری لازم را انجام دهد و بنیاد نخبگان استان فارس نیز تمهیدات و پیگیری‌های لازم جهت برگزاری جشنواره اختراعات و نوآوری و فن‌بازار جوانان جهان اسلام را انجام داده و در خصوص برگزاری مدارس فصلی خلاقیت با سایر استان‌های هم‌پهنه همکاری کند. علاوه بر آن، اساس‌نامه مجمع خیرین فارس را برای سایر استان‌ها نیز ارسال کند.
از سوی دیگر، بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز موظف شد برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت برگزاری یک اردوی  علمی-آموزشی با موضوع گیاهان‌دارویی در سال جاری را انجام دهد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.