صفحه اصلی / افزایش حفاری ها در آمریکا قیمت جهانی نفت را کاهش داد

افزایش حفاری ها در آمریکا قیمت جهانی نفت را کاهش داد

به گزارش کسب و کار به نقل از ایرنا, امروز به دلیل تعطیلات عمومی در چین، آمریکا و بریتانیا، حجم خرید و فروش نفت در بازارها کم است.
قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت ۰۲:۳۵ روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن با ۱۵ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به ۵۲ دلار در هر بشکه رسید.
هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور با ۱۷ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به قیمت ۴۹ دلار و ۶۳ سنت معامله شد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ۱۱ تولیدکننده غیر عضو این سازمان، پنج شنبه گذشته (چهار خرداد) با تمدید توافق کاهش تولید برای ۹ ماه دیگر یعنی تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ موافقت کردند. با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران توقع داشتند توافق کاهش تولید برای مدت بیشتری تمدید می شد یا حتی مقدار کاهش تولید، افزایش پیدا می کرد. از این رو بسیاری از آنها اقدام به فروش اوراق بهادار نفتی خود کردند.
شرکت تحقیقاتی بی ام آی انگلیس اعلام کرد، واکنش بازارهای آنی به تصمیم پنج شنبه گذشته اوپک بیانگر این است که سرمایه گذاران از اوپک توقع بیش از اینها را داشتند.
موفقیت تلاش اوپک در از بین بردن مازاد عرضه نفت در بازار کاملا به تولید نفت در آمریکا که یک تولیدکننده اصلی است و در توافق کاهش تولید مشارکت ندارد، بستگی دارد.
تولید نفت در آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ تا کنون ۱۰ درصد که معادل بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت می شود، افزایش یافته و هم اکنون تقریبا هم سطح تولیدکنندگان بزرگی مانند روسیه و عربستان سعودی نفت تولید می کند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.