صفحه اصلی / نوآوری در ایجاد اشتغال جدید برای کشور ضروری است

نوآوری در ایجاد اشتغال جدید برای کشور ضروری است

«سید روح اله غضنفری» در همایش تحول و نوآوری گفت: اشتغال از مباحث مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب بوده و دولت نیز برنامه های جامعی را برای ایجاد اشتغال در کشور برنامه ریزی کرده است.
وی گفت: در فضای جدید کسب و کار، افرادی موفق ترند که نگاه خلاقانه داشته باشند که خود موجب ایجاد شغل های جدید می شود.
غضنفری افزود: فضای اینترنتی و شبکه های اجتماعی، فرصت های زیادی برای اشتغال جدید فراهم آورده و کسانی که ایده های نو داشته باشند، می توانند فرصتهای جدیدی خلق کنند.
مشاور مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: باید به سمت ایجاد ظرفیت ها و بسترهای جدید اشتغال حرکت کنیم تا به اهداف برنامه ششم توسعه دست یابیم.
وی گفت: صنایع کوچک با ویژگی های که دارند، توانایی خلق اشتغال های پایدار را دارا هستند و باید در این بخش نیز نگاه های تحول گرا و نو ایجاد شود.
غضنفری با اشاره به جایگاه صنایع کوچک در ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و صادرات خاطرنشان کرد: دولت برای حمایت از صنایع کوچک برنامه های حمایتی در نظر گرفته و در آینده نیز با قوت بیشتر ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به بی اطلاعی برخی فعالان اقتصادی و صنعتی کشور از چگونگی حمایت های دولت از تلاشگران اقتصادی ، تصریح کرد: باید صنعتگران و تولیدکنندگان از آخرین قوانین و مقررات و برنامه های حمایتی دولت و خدمات صندوق های مختلف که برای حمایت از صنعت ایجاد شده اند، اطلاع کافی داشته باشند.
این مقام مسئول با اشاره به خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، افزود: این صندوق برای فراهم آوردن توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی به صنایع کوچک ایجاد شده است.
وی با اشاره به محصولات متنوع این صندوق برای صنایع کوچک، گفت: ضمانت نامه های مختلفی برای واحدهای تولیدی صادر می شود که می تواند کمک شایانی به واحدهای تولیدی باشد.
مشاور مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ادامه داد: از ابتدای امسال خدمات این صندوق به صورت الکترونیکی انجام می شود و صاحبان صنعت می توانند با مراجعه به سایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از فرآیندها، خدمات و محصولات صندوق مطلع شوند.
به گزارش ایرنا، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای توسعه سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری، تفاهم نامه های مختلفی را با بانک ها منعقد کرده است .
اکنون صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با ۱۸ بانک و موسسه مالی و اعتباری تفاهم نامه همکاری امضا کرده است که گامی در جهت حمایت از واحدهای تولیدی کوچک به شمار می رود .

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.