صفحه اصلی / سختی ترخیص و حقوق گمرکی بالا، مشکل صادرات فرش ایران به روسیه است

سختی ترخیص و حقوق گمرکی بالا، مشکل صادرات فرش ایران به روسیه است

در این دیدار مشکلات ترخیص موقت فرش دستباف برای حضور در نمایشگاه ها و حقوق گمرکی بالا از موانعی عنوان شد که باعث استقبال کم تولیدکنندگان و بازرگانان برای حضور در بازار روسیه می شود.
«ولادیمیر اوبیدنوف» رییس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: مسائل مربوط به ورود موقت فرش دستباف ایران به روسیه با رایزنی، بحث های کارشناسی و ارایه راهکارهای اجرایی قابل حل است.
وی ابراز امیدواری کرد اوایل ماه اکتبر یا دسامبر ۲۰۱۷ بتوان نخستین نمایشگاه فرش دستباف ایران را در روسیه برگزار کرد.
در این جلسه که «لوگانسکی» نماینده بازرگانی روسیه در ایران و «کالامویتسوا» دستیار شورای تجاری ایران و روسیه، نیز حضور داشتند پس از تبادل نظر و ارایه راهکارهای پیشنهادی ۲ طرف، مقرر شد تا یافتن راه حل بهینه این مذاکرات ادامه یابد.
در این راستا مقرر شد دستیار رییس اتاق مشترک ایران و روسیه به همراه نماینده مرکز ملی فرش ایران پیگیر ارایه راهکارهای اجرایی برای مرتفع شدن موانع شوند.
رییس مرکز ملی فرش ایران با «آندری لوگانسکی» نماینده بازرگانی روسیه در ایران و «رستم مرادف» معاون بخش اقتصادی نمایندگی بازرگانی روسیه در ایران، نیز دیدارهای جداگانه ای داشت. 
ایران در دهه های گذشته به طور متوسط سالانه ۵۰۰ میلیون دلار صادرات فرش دستباف داشت اما در ۱۰ سال گذشته شاهد افت در ین زمینه بودیم و متوسط ۵۰۰ میلیون دلاری ۲ دهه گذشته به متوسط سالیانه ۳۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.
موضوع کاهش صادرات به سال های قبل از ۱۳۹۴ بر می گردد و در پایان این سال با اجرای توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) روند تغییر کرد.
صادرات کل فرش دستباف در ۱۱ ماهه پارسال در همسنجی با مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۴ بیش از ۱۶ درصد رشد وزنی و ۲۷ درصد رشد ارزشی نشان داد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.