صفحه اصلی / تردد خودروهای عراقی در منطقه آزاد اروند بدون اخذ ویزا

تردد خودروهای عراقی در منطقه آزاد اروند بدون اخذ ویزا

 در منطقه آزاد اروند خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، اسماعیل زمانی با اعلام این خبر گفت: موافقت نامه ای میان منطقه آزاد اروند، عراقی ها و استانداری خوزستان تنظیم شده که به امضاء خواهد رسید. با امضای این موافقت نامه خودروهای عراقی می توانند بدون اخذ ویزا در منطقه آزاد اروند تردد کنند و اگر بخواهند وارد سرزمین اصلی شوند باید ویزا بگیرند.
زمانی افزود: این موافقت نامه باعث رونق صنعت توریسم، رونق اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر و جذب توریسم کشور همجوار می شود و ورود و خروج ظرف نیم ساعت امکانپذیر خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به اجرای پروژه فیبرنوری در منطقه نیز به عنوان یکی از مهم ترین پروژه  های زیرساختی در این منطقه اشاره کرد و گفت: با همکاری شرکت مخابرات ایران به عنوان شرکت زیرساخت و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بسترهایی را فراهم کرده ایم که فیبرنوری یکی از این زیرساخت ها است.
زمانی ادامه داد: تمامی ادارات مستقر در منطقه آزاد اروند و مراکز تجاری به شبکه فیبر نوری متصل هستند. همچنین با حضور وزیر محترم ارتباطات اولین منزل مسکونی وارد مدار فیبر نوری شد و اینترنت آن با سرعت بالا برقرار شد که این کار برای اولین بار در کشور انجام شده است.
وی گفت: برنامه امسال ما این است که ۱۰ هزار واحد مسکونی ارتباطاتشان با فیبر نوری انجام شود. علمک هایی مثل گاز و برق در درب منازل نصب خواهد شد و هزینه ها هم به تدریج از طریق قبض تلفن از مشترکین دریافت خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به فعالیت دروازه ای موفق گمرک اشاره کرد و افزود: گمرک منطقه آزاد اروند در مبادی ورودی و خروجی مستقر شده اند. گمرک جمهوری اسلامی با منطقه آزاد اروند همکاری خوبی دارد. دروازه های موقت فعالیتشان را شروع کردند و دروازه های دائمی هم در حال ساخت هستند.
زمانی گفت: از تیرماه سالجاری دروازه دائمی آبادان وارد مدار خواهد شد و به ترتیب دروازهای ماهشهر، جاده امام صادق و جاده خرمشهر به ترتیب کار خود را آغاز خواهند کرد. در حال حاضر گیت های موقت گمرک فعالیت خودشان را آغاز کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.