صفحه اصلی / میزبانی ایران برای مسابقات کاپ آسیایی ورزش‌های زمستانی تایید شد

میزبانی ایران برای مسابقات کاپ آسیایی ورزش‌های زمستانی تایید شد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک،  پیشنهاد میزبانی مسابقات اسکی کاپ آسیایی توسط ایران و دو کشور چین و کره جنوبی در اجلاس سالیانه ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک مطرح و مورد پذیرش قرار گرفت.
عیسی ساوه شمشکی رئیس انجمن اسکی فدراسیون جانبازان و معلولان با اعلام این خبر گفت: اجلاس سالیانه ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک با حضور نمایندگان ۶۰ کشور در اسلوونی برگزار شد. برای نخستین بار در این جلسه شرکت کردیم و پیشنهاد برگزاری مسابقات کاپ آسیایی در رشته های آلپاین (مارپیچ بزرگ و مارپیچ کوچک) و اسنوبرد (اسلالوم بزرگ) را مطرح کردیم.
وی افزود: این مسابقات کسب سهمیه ورودی بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ نیز محسوب می شود و از آنجایی که ۱۹ فوریه سال ۲۰۱۸ آخرین فرصت کشورها برای کسب سهمیه ورودی بازی های پارالمپیک زمستانی به شمار می رود کشورهای مختلف می توانند در این مسابقات و همچنین مسابقات آسیایی که در کشورهای چین و کره جنوبی برگزار می شود شرکت کرده و ورودی بازی های پارالمپیک زمستانی را به دست آورند.
ساوه شمشکی درخصوص تاریخ برگزاری مسابقات کاپ آسیایی اظهار داشت: ما پیشنهاد برگزاری مسابقات را در دی و بهمن ماه امسال داده ایم اما تاریخ برگزاری مسابقات تیرماه از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام خواهد شد.
وی درباره اجلاس سالیانه کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: در ابتدای جلسه قوانین و مقررات رشته های آلپاین و اسنوبرد و تجهیزات مورد نیاز مسابقات مورد بررسی قرار گرفت. برخی کشورها درخواست هایی از کمیته بین المللی پارالمپیک داشتند و برخی درباره مشکلاتی که سال گذشته داشتند و همچنین درباره مسابقات بین المللی و میزبانی مسابقات صحبت کردند. همچنین درخصوص مشکلات کشورهای میزبان و قوانین بحث و بررسی شد.
رئیس انجمن اسکی فدراسیون جانبازان و معلولان ادامه داد: ما هم از آنجایی که سال گذشته میزبان مسابقات بین المللی اسکی بودیم درخواست میزبانی مسابقات کاپ آسیایی را مطرح کردیم که این پیشنهاد بررسی و در جلسه روز بعد هیات رئیسه و شورای ورزش های زمستانی مطرح و تصویب شد. دیمیتری، رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک نیز در این جلسه، میزبانی سال گذشته ایران و برگزاری دوره های کلاس بندی پزشکی و داوری که در حاشیه مسابقات بین المللی برگزار شد را مطرح و از میزبانی ایران تشکر کرد و ایران نیز به جمع کشورهای فعال ورزش های زمستانی یعنی چین، ژاپن و کره جنوبی اضافه شد.
وی افزود: در ادامه جلسه علاوه بر میزبانی ایران در مسابقات کاپ آسیایی، دو میزبانی دیگر به کشورهای چین و کره جنوبی داده شد که چین میزبان مسابقات آلپاین (سوپر جی) و کره جنوبی میزبان مسابقات اسلالوم شد. در مسابقاتی که ما و دو کشور دیگر میزبانی می کنیم، ورزشکاران کشورهای اروپایی هم می توانند شرکت کنند.
ساوه شمشکی همچنین به پیشنهاد تشکیل کنفدراسیون ورزش های زمستانی آسیا اشاره کرد و افزود: در این جلسه پیشنهاد تشکیل کنفدراسیون ورزش های زمستانی آسیا مطرح شد و ما هم آمادگی خود را برای داشتن جایگاهی در این فدراسیون اعلام کردیم. با کره جنوبی نیز جلسه ای برگزار کردیم و از آنجایی که این کشور فدراسیون ورزش های زمستانی دارد، علاقمندی مان را برای تشکیل کنفدراسیون آسیا و داشتن کرسی اعلام کردیم. کمیته بین المللی پارالمپیک هم به این نتیجه رسید که فدراسیون ورزش های زمستانی آسیا را فعال کند.
وی درباره هدیه تجهیزات اسکی به ایران از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: ما تقاضای تعدادی چوب دروازه از کمیته ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک کرده بودیم که به دلیل میزبانی ما در مسابقات کاپ آسیایی کمیته بین المللی پارالمپیک تعداد ۸۰ چوب دروازه آلپاین و ۶۰ چوب دروازه اسنوبرد به ایران هدیه داد چرا که در جهت توسعه ورزش های زمستانی تلاش می کند. همچنین مقرر شد اجلاس سال بعدی کمیته بین المللی پارالمپیک در یونان برگزار شود.
ساوه شمشکی در پایان به جلسه خصوصی خود با دیمیتری، رئیس کمیته ورزشهای زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه درباره توسعه ورزش های زمستانی صحبت کردیم و دیمیتری اعلام کرد با امارات درخصوص برگزاری مسابقاتی در سالن سرپوشیده در دبی صحبت می کنیم تا امارات را نیز به عنوان یکی از کشورهای آسیایی در برنامه های توسعه قرار دهد.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۲ درصد رسید+ جدول

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.