صفحه اصلی / بررسی علت انفجار معدن آزادشهر زمان بر است

بررسی علت انفجار معدن آزادشهر زمان بر است

در حادثه انفجار معدن زغال سنگ شهرستان آزادشهر واقع در شرق استان گلستان که ۱۳ اردیبشهت ماه گذشته رخ داد ۴۳ معدن چی جان خود را از دست دادند و طبق لیست اداره کار ۷۹ کارگر نیز مصدوم شدند. 
دادگستری گلستان در این رابطه روز پنجشنبه به نقل از هادی هاشمیان رییس دادگستری استان اعلان کرد: انفجار، دیوارهای معدن را بی ثبات کرده و امکان ریزش و بروز حادثه مجدد برای کسانی که وارد تونل می شوند، وجود دارد.
وی اظهار داشت: طبق گزارش کارشناسان، ایمن سازی معدن به منظور مشاهده کل مسیر و اطراف لوکوموتیوی که گفته می شود بر اثر جرقه باتری آن انفجار رخ داده است، دست کم به یک ماه زمان نیاز دارد.
وی افزود: بر همین اساس کارشناسان اظهار نظر قطعی درباره علت اصلی حادثه انفجار را به بعد از ایمن سازی کامل معدن و مهار تونل اصلی موکول کرده اند.
رییس دادگستری گلستان ادامه داد: تاکنون چندین نشست با کارشناسان معدن و هیئت بازرسان اداره کار برگزار شده است ولی با توجه به حجم کار و ضرورت همکاری تعداد زیادی از کارشناسان دیگر بخشها اظهار نظر نهایی علت انفجار به زمان بیشتری نیاز دارد.
هاشمیان همچنین گفت: دادسرا شکایت اولیای دم معدن چیان را اخذ و مقرر شده است پیش از پایان روند قضایی دیه جان باختگان به حساب سپرده دادگستری واریز تا پس از صدور گواهی حصر وراثت مطابق سهم ارث افراد برخوردار، پرداخت شود.
معدن زمستان یورت در نزدیکی روستایی به همین نام در ۹۰ کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.