صفحه اصلی / دومین انتخابات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شد

دومین انتخابات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شد

«فرهاد دلق پوش» رئیس هیات نظارت بر انتخابات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور عصر امروز در همین زمینه  افزود: بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب سال ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل اجرایی این قانون و همچنین اساسنامه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، این انجمن از سال ۱۳۹۰ تشکیل و فعال شد.
به گفته این مسئول، اعضای انجمن پس از چهار سال فعالیت بر اساس ماده ۱۴ اساسنامه به دلیل تامین نشدن ضوابط قانونی عزل شده یا استعفا داده بودند و انجمن عملا منحل شده بود و به صورت سرپرستی اداره می شد.
وی خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات موجود، انجام فراخوان، ثبت نام و تعیین صلاحیت افراد و در نهایت تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و برگزاری انتخابات در روز جاری، اعضای هیات مدیره و بازرس انجمن انتخاب شدند.
دلق پوش تصریح کرد: به این ترتیب آقایان «عباس نوروز زاده»، «مهدی نجف پور»، «حسین ابراهیمی»، «علی رضایی» و «رامین جعفری» به عنوان اعضای هیات مدیره و «علیرضا ذوالفقاری» به عنوان بازرس انجمن انتخاب شدند.
وی ادامه داد: در آینده نزدیک و با برگزاری انتخابات داخلی، رییس، نائب رئیس و خزانه دار انجمن تعیین خواهند شد.
انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در چارچوب قانون حمایت و اساسنامه و همچنین آیین نامه های اجرایی با هدف استیفای حقوق مصرف کنندگان اهداف ایجاد بستر مناسب برای اجرای سیاست‌ها، برنامه‌ها و مقررات مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان، اشاعه فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان و تثبیت و تعمیق آن در بین گروه های مختلف جامعه بویژه تبیین وظایف و تکالیف همه عرضه کنندگان، پیگیری استیفای حقوق مصرف کنندگان و شناسایی و جلوگیری از ایجاد هر گونه تبانی، انحصار و تحمیل شرایط از سوی عرضه کنندگان کالا و خدمات -که سبب کاهش عرضه، پایین آمدن کیفیت یا افزایش قیمت شود- فعالیت می کند.

همچنین مطالعه کنید:

۵۱ در صد از ظرفیت پروازهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته است

به گزارش کسب و کار نیوز،  اسماعیل حبیبی، مشاور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.