صفحه اصلی / مشکلات شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی عراقی و ایرانی بررسی شد

مشکلات شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی عراقی و ایرانی بررسی شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  سازمان توسعه تجارت ایران، طی سفر رئیس کل این سازمان به عراق، روند پیشرفت پروژه‌های فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی که در کشور عراق در حال اجراست پیگیری شد.
براساس این گزارش: جمهوری اسلام ایران پروژه ورزشگاهی الزوراء با ظرفیت ۱۲۵۰۰ نفر و پروژه ورزشگاهی التاجیات با ظرفیت ۶۰ هزار نفر را در بغداد می‌سازد، که پیشرفت اجرایی هر کدام به ترتیب حدود ۴۱ درصد و ۳۰ درصد است. شرکت ایرانی خط راه‌آهن بین دو بخش حجاما و ساوا را نیز در دست ساخت دارند. 
در این ملاقات‌ها طرفین موانع و مشکلاتی داشتند که سر راه شرکت‌های دو طرف وجود دارد را بررسی کردند و راهکارهای رفع موانع و تسریع در آن را خواستار شدند. 
وزارت صنایع عراق در حال حاضر حدود ۱۴۰ کارخانه دارند که حدود ۳۰ شرکت دولتی آنها را مدیریت می‌کنند. کارخانه‌های مذکور برای تولید محصول، بعضا مواد و تجهیزات مورد نیاز خود را از خارج تأمین می‌کنند ولی به دلیل عدم رقابتی بودن، نیاز سایر وزارتخانه‌ها از خارج از کشور به کالای ساخته شده تأمین می‌شود. 
معاون وزر بازرگانی عراق در ملاقات با خسروتاج در خواست خود را برای مشارکت شرکت‌های ایرانی در ساخت سلیوهای بتونی و فلزی و همچنین بازسازی و تعمیرات سلوهای قدیمی عراق مطرح کرد که مورد پذیرش طرف ایرانی نیز قرار گرفت. 
تعدادی از کارخانجات صنعتی عراق همچون تولید کابل، صنایع خودروسازی، صنایع فولاد، صنایع شیمیایی، مصالح ساختمانی، فرآورده‌های بهداشتی و … براساس مواد دریافتی از این کار می‌کنند. 
این گزارش می‌افزاید این ملاقات‌ها با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و تعدادی از مدیران دو طرف صورت پذیرفت. 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.