صفحه اصلی / مردم در ۲۹ اردیبهشت یک اثر هنری خلق کردند

مردم در ۲۹ اردیبهشت یک اثر هنری خلق کردند

 گفت: مردم در ۲۹ اردیبهشت ماه به هنرمندانی تبدیل شدند و با حضور در انتخابات یک اثر هنری جاودانه خلق کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، بهمن نامور مطلق درباره چرایی انتخاب مجدد دولت تدبیر و امید از سوی مردم اظهار کرد: مردم به دو دلیل ایجابی و سلبی مجددا دکتر روحانی را انتخاب کردند. 
وی افزود: اول، ویژگی هایی که گفتمان دکتر روحانی به همراه خود آورد از حل منازعات بین المللی و بحث برجام که عملیاتی شد گرفته تا توسعه پایدار داخلی با تکیه بر بضاعت داخلی گردشگری و صنایع دستی، وجه ایجابی و اثباتی توجه مردم بود.
نشانه‌شناس ایرانی و استادیار گروه فرانسه دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: در مورد علت دوم که همان علت سلبی باشد، معتقدم ‌مردم نسبت به سایر رقبا احساس خطر می کردند و نسبت به بازگشت تحریم ها، دوره کمرنگ شدن ارزش گذرنامه ایرانی، تعطیلی و رخوت کارگاه ها و کارخانه ها و تاراج نفت ما در آب های جهانی، بسان آنچه در قبل از دولت یازدهم جریان داشت، نگرانی و وحشت داشتند.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: پس به طور خلاصه، مردم به دو علت عملیاتی شدن برخی از برنامه هایی که در دولت یازدهم اعلام شد و ترس از بازگشت به گذشته رییس جمهوری فعلی را برای دوره بعد نیز انتخاب کردند.
وی افزود: بر خلاف اینکه گفته می شود، ایرانی ها حافظه تاریخی ندارند، خوشبختانه این انتخابات نشان داد حافظه تاریخی مردم ما تقویت شده و گذشته را فراموش نکرده اند.
نامور گفت: ۲۹ اردیبهشت نشان داد ایرانی ها از یک حافظه تاریخی خوبی برخوردار هستند، و در برابر وعده های یارانه ای و اعانه ای که می توانست بار دیگر تطمیع کننده باشد و هر ملتی را فریب دهد، ترجیح دادند به توسعه پایدار و اشتغال بیاندیشند.
نویسنده کتاب «درآمدی بر بینامتنیت» گفت: کشورهای دیگر کمتر ملتی دارند که به منافع درازمدت بیاندیشند و منافع پایدار را به منافع موقت ترجیح دهند، حتی کشورهای به ظاهر پیشرفته هم فردی مثل ترامپ را انتخاب می کنند و برخی کشورهای اروپایی نیز، این شعور و درک دراز مدت عمیق را ندارند.
نامور مطلق عنوان کرد: سهم هنرمندان در دولت روحانی تعیین کننده بود و نباید فراموش شود.
وی افزود: قاطبه هنرمندان از سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی گرفته تا موسیقی و هنرهای سنتی، تمام قد از دولت روحانی حمایت کردند چون، موفقیت فرهنگ و هنر را در گرو موفقیت روحانی می دانستند.
نامور مطلق گفت: خود انتخابات یک اثر هنری بزرگ بود و در ۲۹ اردیبهشت همه شهروندان به هنرمندانی تبدیل شدند تا یک اثر جاودانه به نام انتخابات اردیبهشت را رقم بزنند. برای اینکه یک رابطه و اتصال بین هنر خلاقیت، آزادی و این گفتمان وجود داشت.
 
** با پیروزی روحانی خطر از سر صنایع دستی گذشت
این اسطوره شناس معاصر تاکید کرد: با شعور مردم ما در مشارکت گسترده در انتخابات و با پیروزی روحانی یک خطر حتمی از سر صنایع دستی و صنایع کوچک گذشت.
وی تبیین کرد: بعد از اینکه یارانه ها به شکل غلطی در دولت های گذشته داده شد، با افزایش حامل های انرژی و افزایش دستمزدها صنایع دستی در در داخل و خارج از ایران از دور رقابت خارج شد و بازارهای داخلی ما حتی توسط دیگر کشورها فتح شده بود.
نامور ادامه داد: با جهش های خوبی که در زمان دولت یازدهم در ساماندهی تولید و افزایش چشمگیر صادرات در زمینه صنایع دستی داشتیم توانستیم در عرصه جهانی به میان رقبای قدرتمند خود مثل هند، چین، مراکش، ترکیه و تایلند برگردیم.
وی گفت: در عرصه داخلی نیز با واردات کمتر و اتخاذ تدابیری که در زمینه مبارزه با کالای قاچاق، راه اندازی بازارچه ها، دبیرخانه سوغات زیارتی داشتیم توفیقات قابل توجهی داشتیم.
 
** حق ملت بزرگ ایران، داشتن مدیران بزرگ است
نامور مطلق تصریح کرد: صنایع دستی ما اکنون ایستاده و آماده پرواز است. از یک حیات نباتی نجات پیدا کرده و به زندگی پرقدرت خود ادامه می دهد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در دولت دوازدهم توجه به صنایع دستی و هنر بیشتر شود و انتظار هنرمندان و صنعتگران از دولت دوازدهم این است که علاوه بر تقویت ساختار، اعتبارات نیز افزایش پیدا کند و فعالیت های بینا نهادی و بین سازمانی تقویت شود تا صادرات ما به یک میلیارد دلار و اشتغال یک میلیون نفر برسد.
نامور مطلق خاطرنشان کرد: به شرط اینکه دولت به تقویت ساختار صنایع دستی توجه کند و با حمایت بیشتر به دستاوردهای بیشتر کمک کند، این امر شدنی است.
وی یادآورشد: دولت دوازدهم نتیجه همسرایی و هم آوایی یک ملت بزرگ هنرمند است. حق ملت بزرگ داشتن مدیران بزرگ است.
یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه در کشور برگزار و دکتر روحانی با کسب ۵۷ درصد آرا، به عنوان رییس جمهوری منتخب ملت ایران برگزیده شد. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.