صفحه اصلی / موقعیت برتر سپرده گذاران بانک مسکن

موقعیت برتر سپرده گذاران بانک مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، میزان سرمایه تنها بانک تخصصی بخش مسکن در ابتدای امسال از “کمتر از ۴۰ هزار میلیارد ریال” به “بیش از ۸۵ هزار میلیارد ریال” افزایش پیدا کرد.
این میزان افزایش سرمایه بانک مسکن، در پی اجرای تبصره ای از بودجه سال ٩۵ کل کشور (تبصره ٣۵) و تحت عنوان افزایش سرمایه بانک مسکن از محل سهم دولت، محقق شده است.
مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن، درباره مزایا و تحولات بوجود آمده در بانک مسکن ناشی از افزایش ۵۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک، اعلام کرد: تحت تاثیر حجم جدید سرمایه بانک مسکن، “نسبت کفایت سرمایه” تنها بانک توسعه ای تخصصی بخش مسکن، هم اکنون به بالاترین سطح در مقایسه با سایر بانک ها و موسسات مالی، ارتقا پیدا کرده است که این دستاورد، در سال جاری از سه منظر، مزیت به حساب می آید.
مسعود ایزدی تصریح کرد: نسبت کفایت سرمایه، یک معیار کلیدی برای سنجش سلامت مالی بانک ها محسوب می شود به طوری که هر چقدر، نسبت کفایت سرمایه در سطح بالایی باشد، هم شرایط بانک عامل برای جذب منابع و سپرده، مساعدتر خواهد شد و هم اینکه سپرده گذاران، با تضمین قوی تر و ریسک کمتر، در مقایسه با سایر بانک، روبرو هستند.
مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن، در ادامه گفت و گو با روابط عمومی بانک مسکن، افزود: در مقطع فعلی، تقویت چندین پله ای نسبت کفایت سرمایه بانک مسکن، باعث شده “شرایط بانک مسکن به لحاظ نسبی ، بهبود قابل ملاحظه ای از بابت میزان سلامت و قدرت جذب منابع داخلی و خارجی پیدا کند که این، اولین مزیت است.
مزیت دوم، افزایش قدرت تسهیلات دهی به بخش مسکن است که ماحصل آن، تقویت نقش محوری بانک مسکن در تامین مالی دو سمت عرضه و تقاضای مسکن است. بانک مسکن طی سنوات اخیر، حدود نیمی از کل تسهیلات پرداختی به بخش مسکن را بر عهده داشته است.
ایزدی سومین مزیت افزایش سرمایه و در پی آن افزایش “نسبت کفایت سرمایه” بانک مسکن را متوجه سپرده گذاران و مشتریان بانک عنوان کرد.
از آنجا که نسبت کفایت سرمایه بانک مسکن، بالاترین سطح در مقایسه با اکثر بانک های تجاری، تخصصی و سایر موسسات مالی است، در نتیجه، سطح امنیت و ضمانت سپرده ها در بانک مسکن نیز در بالاترین سطح قابل ارزیابی قرار دارد.
مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن، با بیان اینکه سپرده گذاران بانک مسکن در شرایط فعلی از برتری طلایی ناشی از تضمین حداکثری سپرده ها برخوردار هستند اعلام کرد: فرصت بوجود آمده در بانک مسکن برای سپرده گذاران که می تواند آینده سرمایه گذاری بلند مدت در بانک مسکن را برای متقاضی سرمایه گذاری در بازار پول، رقم بزند، یک فرصت استثنایی و قابل بهره برداری است.
به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، در بازار پول آنچه در کوتاه مدت برای سپرده گذاران جذابیت دارد، نرخ سود سپرده گذاری است اما آنچه در بلند مدت، امنیت سرمایه افراد در بانک ها را تضمین می کند، ریسک پایین محل سپرده گذاری است به این معنا که هر چقدر یک موسسه مالی با مطالبات معوق بالا و سرمایه ناچیز در برابر تعهداتش روبرو باشد، به همان اندازه از ریسک سپرده گذاری برخوردار است و درجه تضمین سپرده گذاری بلند مدت در آن، پایین خواهد بود.
این در حالی است که معیار سلامت بانکی (نسبت کفایت سرمایه) در بانک مسکن نشان می دهد: بانک مسکن از تضمین کافی برای سپرده گذاری برخوردار است و سپرده گذاران می توانند با اعتماد کامل، بانک مسکن را برای سرمایه گذاری خود انتخاب کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.