صفحه اصلی / ضمانت‌نامه‌های بانکی، مهم‌ترین مانع گسترش روابط اقتصادی

ضمانت‌نامه‌های بانکی، مهم‌ترین مانع گسترش روابط اقتصادی

و مقرر شد کمیته‌ای برای پیگیری مشکلات بانکی در تعامل با این کشورها تشکیل شود. به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران ، نشست رهاورد سفر به سه کشور ترکمنستان، قرقیزستان و گرجستان با حضور محمدرضا انصاری، نایب‌رئیس اتاق ایران، برگزار و مقرر شد کمیته‌ای برای پیگیری مشکلات بانکی در تعامل با این کشورها تشکیل شود.

ماه گذشته هیات اقتصادی اتاق ایران به سرپرستی محمدرضا انصاری و در همراهی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، به سه کشور آسیای میانه رفتند و با فعالان اقتصادی این کشورها دیدار و گفت‌وگو کردند.
در همین رابطه اعضای هیات در اتاق ایران گرد هم آمدند تا ضمن بررسی رهاورد سفر به سه کشور مذکور، راهکارهای رفع موانع پیش رو در گسترش روابط تجاری با ترکمنستان، قرقیزستان و گرجستان را بررسی کنند.
عدم پذیرش ضمانت‌نامه‌های بانک‌های ایرانی توسط بانک‌های کشورهای دیگر ازجمله کشورهای مذکور و همچنین مشکلات تأمین مالی از مهم‌ترین مشکلات عنوان‌شده در این نشست بود.
انصاری در همین رابطه گفت: شاید بتوان گفت تنها در پنج درصد کشورها ضمانت‌نامه بانکی ایران را قبول می‌کنند.
نایب‌رئیس اتاق ایران با تأکید بر لزوم رفع این مشکل گفت: یکی از راه‌‌حل‌ها این است که بانک مرکزی با کشور موردنظر شرایطی را فراهم کند تا دو طرف خرید و فروش را انجام دهند و بانک مرکزی بتواند پول را به بانک مرکزی کشور مقصد پرداخت کند.
انصاری در بخش دیگری از سخنانش اتخاذ استراتژی رفتار اقتصادی مشخص با کشورهای مختلف را مهم خواند.
وی افزود: ما با هیچ کشوری استراتژی مشخصی برای روابط اقتصادی نداریم. به‌عنوان‌مثال رئیس‌جمهور کشور بر موضوعی تأکید می‌کند و در همان زمان یک وزیر یا دستگاه اجرایی کار دیگری غیر همسو با آن سخن رئیس جمهور انجام می‌دهد.
نایب‌رئیس اتاق ایران تصریح کرد: سیاست‌های اقتصادی ما متمرکز نبوده و پراکنده است. این درصورتی‌ است که برای موفقیت در توسعه روابط اقتصادی بین‌المللی و نتیجه گرفتن از همکاری‌ها باید استراتژی مشخصی را در پیش بگیریم و به‌تناسب توسعه روابط سیاسی، روابط اقتصادی را هم توسعه دهیم.
پس از بحث و گفت‌وگوی حاضران مقرر شد کمیته‌ای شامل تعدادی از اعضای هیات تشکیل‌ شده و موضوع ضمانت‌های بانکی و تأمین مالی را در جلساتی کارشاسی با بانک مرکزی پیگیری کنند.

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.