صفحه اصلی / نخستین پتروشیمی مشترک ایران و اروپا ساخته می‌شود

نخستین پتروشیمی مشترک ایران و اروپا ساخته می‌شود

 با هدف تولید ۲ محصول جدید پلیمری خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، عادل نژادسلیم از برنامه ریزی تولید ۲ محصول جدید پلیمری برای نخستین بار در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: این محصولات پلیمری زنجیره محصولی بوده که در ایران تاکنون تولید نشده و در سطح صنایع پتروشیمی جهان هم انحصاری است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: تفاهمنامه ساخت مجتمع جدید پتروشیمی در عسلویه با یک شرکت اروپایی با هدف تولید این ۲ محصول خاص پلیمری امضا شده است.
وی با بیان این که در شرایط فعلی روند اجرای این طرح مشترک پتروشیمی در مرحله مطالعات امکان سنجی است، اظهار کرد: با نهایی شدن مذاکرات، به‌زودی جزئیات بیشتری از نوع مشارکت با طرف اروپایی، ظرفیت تولید و … اعلام خواهد شد.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در باره حجم سرمایه گذاری مشترک برای ساخت این مجتمع پتروشیمی هم توضیح داد: پیش بینی می‌شود حداقل سه میلیارد یورو برای طراحی، ساخت و بهره برداری این طرح پتروشیمی سرمایه گذاری مشترک انجام شود.
نزادسلیم با اشاره به این که یک سرمایه گذاری ۱.۵ تا ۲ میلیارد یورویی نیز برای ۲ پروژه دیگر در صنعت پتروشیمی پیش بینی شده است، یادآور شد: در مجموع حدود پنج میلیارد یورو در این سه طرح جدید پتروشیمی سرمایه گذاری خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.