صفحه اصلی / بازاریابی درون‌گرا:اصولی بر وبلاگ‌نویسی

بازاریابی درون‌گرا:اصولی بر وبلاگ‌نویسی

اگر مقاله کمپین را به یاد داشته باشید گفتیم کمپین شما پیرامون یک پیشنهاد است. حال فرض کنیم شما پیشنهاد خود را می‌دانید و محتواهای مناسب را با توجه به پرسونا و سفر مشتری برنامه‌ریزی کرده‌اید. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های اجرای آن در مرحله وبلاگ نویسی‌ است که در صورت درست انجام شدن در مرحله تبدیل نیز به ما کمک می‌کند.
تعریف
وبلاگ شما مکانی ا‌ست که شما به طور مرتب به انتشار و تبلیغ محتوای جدید خود در ارتباط با کسب و کار و صنعت خود می‌پردازید. به یاد داشته باشید یکی از مزیت‌های اصلی وبلاگ با محتوای غنی این است که وقتی مخاطبان شما را یک متخصص می‌بینند به شما اعتماد می‌کنند.
                                                        
راهنمای نوشتن برای وبلاگ
۱-انتخاب موضوع و عنوان
مورد ابتدایی که باید رعایت کنید این است که حتما محتوای آموزشی بنویسید. به سوالات و مشکلات مخاطبان خود پاسخ دهید و در ارتباط با صنعت خود بنویسید نه در ارتباط با خود.
در ارتباط با عنوان‌های مناسب تحقیق کنید؛ حتی با جلسات طوفان فکری. از خود بپرسید بیشترین مشکلات و سوالات مخاطبان چیست؟ پرسونا شما در چه مواردی کمک می‌خواهد؟ چه چیزی راجع به صنعت شما می‌خواهد بدانند؟ رقیبان شما چه محتوایی در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر می‌کنند؟ وقتی عنوان را انتخاب می‌کنید حتما تحقیق در ارتباط با کلیدواژه را انجام دهید. مورد بعدی که باید رعایت کنید این است که بر یک موضوع در هر پست تمرکز کنید. در ارتباط با عنوان نوشته مهم است که ارزش آن را نشان دهید. مثلا ۳ ابزار مناسب برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی یا ۲۰ معیاری که یک مدیر بازاریابی باید آنها را بشناسد؛ مخاطب شما باید دقیقا بداند در ادامه مقاله با چه چیز مواجه خواهد شد نکته دیگر این است که به ۶۰ کاراکتر ابتدایی عنوان خود دقت کنید، گوگل آن را نشان خواهد داد.
۲-انتخاب فرمت نوشته و بهینه‌سازی پست
اصلی‌ترین نکته در این‌جا این است که به تجربه کاربری دقت کنید. صفحه وبلاگ خود را پر نکنید. قسمت‌هایی را خالی بگذارید. گوشه‌هایی از کنار صفحات را خالی بگذارید. به پاراگراف‌بندی و فاصله بین جملات دقت کنید. مشخص شدن تیترها، شماره‌گذاری و جداسازی موارد زیرمجموعه نیز خوانش را ساده‌تر می‌کند. یادتان باشد اطلاعات مهم را در متن پررنگ‌تر کنید. از عکس برای زیباتر شدن نوشته و جلب توجه مخاطب استفاده کنید.
۳-تبلیغ پیشنهاد برای به دست آوردن اطلاعات از مخاطبان
شما می‌توانید از وبلاگ برای تبلیغ، پیشنهاد‌های خود استفاده کنید. به عنوان مثال قسمتی را برای دنبال‌کردن وبلاگ و انتشار آن در صفحات اجتماعی قرار دهید یا پیشنهادی را برای مخاطبان در انتهای پاراگراف اول و همین‌طور در انتهای هر پست قرار دهید. یادتان باشد پیشنهادهای خود را تست کنید تا ببینید مخاطبان در کجا بیشتر به آن علاقه‌مند هستند.
۴-تبلیغ پست‌های دیگر وبلاگ
پست‌های مربوط را فراموش نکنید. شما می‌توانید پست‌هایی مرتبط با موضوع خود را در کنار صفحه به مخاطب نشان دهید. اگر محتوای مربوط ندارید نگران نباشید، بهترین پست‌های وبلاگ خود را به مخاطب نشان دهید. در متن به پست‌های دیگر مرتبط وبلاگ خود اشاره کنید. به عنوان مثال در این مقاله می‌توانستیم به مقالات سئو، کمپین و پرسونا ارجاع دهیم.دو کار را فراموش نکنید. انتشار پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی و همین‌طور وجود امکانی در وبلاگ برای انتشار آن شبکه‌های اجتماعی در ادامه باید گفت اگر بانک ایمیلی از مخاطبان دارید آن را فراموش نکنید. محتوای تولید شده خود را از طریق ایمیل به مخاطبان برسانید تا آنها نیز از پست جدید مطلع شوند.
۵-بررسی عملکرد
برای بررسی عملکرد سه معیار را در نظر بگیرید و دوباره برای انتشار پست برنامه‌ریزی کنید:
۱-تعداد بازدید از هر پست را بررسی کنید.
۲- بهترین مقاله، بهترین نویسنده و بهترین شبکه را شناسایی کنید.
۳- تعداد کلیک روی پیشنهادهای خود را در هر پست مشخص کنید.
در انتها فراموش نکنید که به طور پیوسته و مرتب بنویسید. پیشنهاد شما مانند قلب و وبلاگ شما مانند رگی‌ است که خون را به آن می‌رساند.در مقاله بعد به بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطبان می‌پردازیم. برای مشاهده بخش های گذشته سلسله مقالات درباره بازاریابی درون‌گرا می‌توانید بر روی برچسب های زیر کلیلک نمایید.
لطفا نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.