صفحه اصلی / بهره‌مندی ۱۴۱ روستای خراسان رضوی از راه مناسب در دولت یازدهم

بهره‌مندی ۱۴۱ روستای خراسان رضوی از راه مناسب در دولت یازدهم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمد پارسا با اعلام این خبر افزود: در این راستا ۶۸۷ کیلومتر راه روستایی با هزینه ۸۹۷ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال احداث و آسفالت شده است.
وی اظهار کرد: در دولت یازدهم برخورداری جمعیت روستاهای بیش از ۵۰ خانوار این استان از راه مناسب و آسفالته به ۹۴.۴۶ درصد و روستاهای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت به بیش از ۹۲.۵۹ درصد رسیده است.
وی گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و باند دوم در مسیرهای این استان ساخته شده و بیش از ۳۴۰ کیلومتر راه اصلی و حدود ۳۰ کیلومتر راه فرعی احداث و ۲۸۰ کیلومتر روکش آسفالت برای راه بین‌شهری انجام شده است.
پارسا افزود: برای ساخت راه‌های اصلی و فرعی این استان سه هزار و ۴۸۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال هزینه شده است.
وی اظهار کرد: در زمستان سال گذشته زیرسازی ۶۱ کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان رضوی آماده شد که در سال جاری اقدام به آسفالت آن خواهد شد.
وی گفت: در دولت یازدهم ۳۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در حوزه راه روستایی و ۸۰ میلیارد ریال از مطالبات آنان در حوزه راه‌های اصلی و فرعی این استان که مربوط به دولت دهم بوده است پرداخت شد.
استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۴۸۳ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۳۳۱ کیلومتر آن راه شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.