صفحه اصلی / خدمت در شرایط فعلی به مردم و کشور از نعمت‌های الهی است

خدمت در شرایط فعلی به مردم و کشور از نعمت‌های الهی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در این گردهمایی که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، رئیس ستاد خبری منطقه ۶ سازمان بازرسی و نمایندگان اداره کل اطلاعات استان و جمعی از مدیران، روسا و کارشناسان حراست‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در محل اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد صیانت از اهداف سازمان به عنوان مهم‌ترین وظیفه حراست مطرح شد.
حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان در ابتدا با اشاره به شرایط سخت موجود به لحاظ اقتصادی در کشور گفت: خدمت در شرایط فعلی به مردم و کشور از نعمت‌های الهی است و هر کاری انجام می‌شود به عنوان وظیفه است که در انجام آن نباید کوتاهی کرد و یا رفتاری که تداعی‌کننده منت بر سر مردم باشد انجام داد.
وی دیدگاه موجود در سیستم اطلاعاتی را نسبت به مسائل، بهترین مشوق برای مدیران دانست و اظهار کرد: خوشبختانه ارتباطات تنگاتنگ و تعاملی مناسب بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان با دستگاه‌های بازرسی و اطلاعاتی وجود دارد که این ارتباط از طریق حراست‌ها بسیار محسوس و قابل‌درک است.
مدیرکل راه و شهرسازی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان اصفهان در کشور و دارا بودن بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه و ۱۰۷ شهر در استان و به لحاظ تردد بار و مسافر که منتج به کسب رتبه اول بار و رتبه سوم جابجایی مسافر در کشور شده و به عنوان سرویس‌دهنده یک سوم کلیه حمل و نقل شریانی کشور شناخته شده گفت: در استان اصفهان پروژه‌های بسیاری طی سالیان متمادی ناتمام و تعطیل بوده که طی دو سال اخیر و با پیگیری‌های انجام شده مجدداً آغاز بکار نموده و فعال هستند.
غلامی با اشاره به اجرای ۳۰ درصد کل پروژه‌های عمرانی استان توسط راه و شهرسازی بیان کرد: پروژه عظیم کنارگذر شرق و غرب اصفهان، تملک کارخانه ۷۰ هزار مترمربعی ریسباف در جهت ایجاد فضای مناسب شهری و انتخاب سرمایه‌گذار به منظور احداث آزادراه اصفهان – شیراز و تبدیل بزرگراه‌ها به آزادراه از جمله پروژه‌هایی بوده که در حوزه راه و شهرسازی در استان فعال و پیگیری شده است.
وی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تاکنون طی دو سال اخیر در قالب پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی اعتباراتی است که به این پروژه‌ها اختصاص یافته است.
وی صیانت از اهداف سازمان را به عنوان مهم‌ترین وظیفه حراست دانست و خطاب به مدیران و نیروهای حراستی حاضر در این نشست ضمن ابراز رضایت از عملکرد این حوزه بیان کرد: دستگاه‌های حفاظتی و حراستی قوت قلب مدیران هستند و نگاه ما به حراست به عنوان تشکیلاتی که در کنار مدیر قرار گرفته به عنوان بازوی پیشگیری از تخلفات و هدایت‌کننده است که انتظار است همواره در سیستم وارد شده و چنانچه جایی به بیراهه می‌رود نقش هدایت‌کنندگی داشته و اگر جرمی اتفاق افتاده پیشگیری نمایند.
وی اشاره‌ای به ماده ۳۴ و ۳۵ قانون نظام‌مهندسی داشت و گفت: اداره کل راه و شهرسازی طبق این قانون نظارت عالیه بر ساخت‌وسازهای شهری را دارد که چنانچه طبق مدارک در هر مکانی که ساخت و سازها با طرح‌های جامع و تفصیلی مغایرت داشته باشند می‌توان وارد شده و نسبت به متوقف نمودن ساخت و ساز اقدام نمود که در این راستا وجود نیروهای حراست نیز حائز اهمیت است.
پورداوود رئیس ستاد خبری منطقه ۶ سازمان بازرسی در استان اصفهان نیز در ادامه با اعلام اینکه خوشبختانه ارتباط تنگاتنگ خوبی بین دستگاه‌ها و سازمان بازرسی وجود دارد و در این راستا ارتباط دوطرفه معناداری فی‌مابین آن‌هاست به ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: طبق این ماده قانونی چنانچه بازرسان قانونی مؤسسات و شرکت‌های مشمول بازرسی، مسئولین سازمان حسابرسی دولتی، حفاظت و اطلاعات و حراست و نظارت بر بازرسی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مشمول بازرسی به سوء جریانی در رسیدگی به عملکرد مالی و اداری دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت برسند که مربوط به وظایف سازمان بازرسی است باید مراتب را به اطلاع سازمان بازرسی کل کشور برسانند.
وی افزود: برای رسیدن به نقطه آرمانی، ایجاد ارتباطات تنگاتنگ و تعاملی بسیار کارساز در این راستا حائز اهمیت است که خوشبختانه در مجموعه ادارات کل وابسته به وزارت راه و شهرسازی در استان این ارتباط وجود دارد.
پورداوود به سه وظیفه هشداردهندگی، اصلاح‌کنندگی و جداکنندگی حراست‌ها اشاره داشت و متذکر شد: لازم است کلیه نیروهای حراست آگاهی کامل نسبت به امور را داشته باشند تا بتوانند به موقع وارد عمل شده و اقدام لازم به عمل آورند.
نماینده اداره کل اطلاعات استان نیز در این نشست با اشاره به رویکردها و راهکارهای سال گذشته و رویکردها و راهبردهای سال جاری بیان کرد: در سال گذشته با هدف پرهیز از اقدامات غیرمفید، غیرضروری، فاقد نتیجه و خارج از شرح وظایف و رویکردها وجود داشته که با کمک مجموعه‌های حراستی منتج به نتیجه شده است.
رویکردهای اداره اطلاعات در سال گذشته کمک به ارتقای سلامت نظام اداری، مهار و محدودسازی عناصر ناسالم، رشد و ارتقای عناصر سالم، کنترل مدیریت نابسامانی‌ها و نارضایتی‌ها بوده که تماماً بر این اساس انجام پذیرفته است.
نماینده اداره اطلاعات در استان گفت: مجموعه اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان در سال گذشته منجر به تشکیل پرونده‌هایی شده که به طرق مختلف به نتیجه رسیده و این اقدامات مرهون ارتباطات تنگاتنگ حراست‌ها با نهادهای نظارتی بازرسی و اطلاعاتی است.
احمد بنیادی مشاور مدیرکل و مدیر حراست اداره کل راه و شهرسازی استان نیز ضمن تشکر از همدلی و تعاملات موجود بین نیروهای حفاظتی و حراست با نهادهای نظارتی و اطلاعاتی گفت: با عنایت به پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده فی‌مابین دستگاه‌های نظارتی و حراست اداره کل راه و شهرسازی استان خوشبختانه تمامی اقدامات انجام شده تاکنون در حوزه حراست بدون کوچک‌ترین خدشه‌ای به سرانجام رسیده که این نشان از همدلی و ایجاد ارتباطات خوب و مثمر ثمر بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.