صفحه اصلی / توجه ویژه دولت جدید به اصناف

توجه ویژه دولت جدید به اصناف

یادداشت
نقشی مهم بازی کند و امروزه در تمام دنیا تمرکز بر کسب‌وکارهای کوچک است که توانسته‌اند چرخ اقتصاد را بچرخانند و درآمدزایی کنند.
توجه ویژه دولت جدید به اصناف این در حالیست که هنوز توان اصناف در ایجاد اشتغال پایدار شناسایی  نشده است.
 در بسیاری از کشورهای دنیا میزان صادرات بنگاه‌های کوچک به ۶۰ درصد میزان تولیدشان رسیده است.
 در کشوری مانند چین، دولت در صورت ناتوانی بنگاه‌های کوچک اقتصادی در ارائه وثیقه به نظام بانکی وارد عمل می‌شود.
بنابراین ضرورت دارد دولت دوازدهم به این بنگاه‌ها و اصناف که نقشی کلیدی در اقتصاد کشور بازی می‌کنند، توجه بیشتری داشته باشد. به معنای دقیق‌تر انتظار از دولت جدید این است که رویکرد خود را نسبت به اصناف تغییر بدهد و اصناف نسبت به گذشته بیشتر دیده شوند.
 البته خوشبختانه در دولت یازدهم اصناف نسبت به گذشته بیشتر دیده شدند اما هنوز برخی کاستی‌ها در این میان وجود دارد. اصناف انتظار داشتند که در برنامه ششم توسعه بیشتر دیده شوند، اما آنگونه که باید در این برنامه به نقش اصناف توجه نشد. البته این بدان معنا نیست که دولت یازدهم با اصناف همراهی نکرد، بلکه خواسته اصناف همکاری بیشتر دولت بود.
اگر از ظرفیت اصناف استفاده شود که باید اشاره شود که مهم‌ترین انتظار اصناف از دولت منتخب است، مشاهده می‌شود که سیر تحول اقتصادی به چه سرعت پیش خواهد رفت.
به‌طور کلی ایجاد اشتغال در توسعه اقتصادی نقش با اهمیتی دارد. بنابراین در اشتغال مولد باید هماهنگی در تمامی سطوح دولتی به وجود‌ آید و همچنین باید تغییراتی در قوانین موجود برای افزایش کارایی اصناف صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

شماره ۳۰۱۴ روزنامه کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.