صفحه اصلی / امیدواری سهامداران به آینده

امیدواری سهامداران به آینده

یادداشت
و شاخص نیز با رشد قابل توجه مواجه شد. در واقع این پیروزی، پیروزی نامزد مورد علاقه فعالان بازار سرمایه بود و سهامداران را نسبت به آینده بازار امیدوار کرد.
انتظار می‌رفت این رشد در بازار تداوم بیشتری داشته باشد و دامنه آن تا روزهای آتی نیز کشیده شود، اما در اواخر بازار شاهد فشار عرضه بودیم که روند صعودی بازار سهام را تا حدودی کند کرد.
در چنین شرایطی شاید برای سهامداران این تصور ایجاد شود که بازار با افت‌وخیز منفی روبه‌رو خواهد بود، در حالی که عوامل بنیادین نشان‌دهنده روزهای خوب پیش‌رو در اغلب گروه‌های سهام است و دلیل علمی برای افت بازار طی روزهای آینده وجود  ندارد.
 موج عرضه‌ای که در اواخر وقت بازار روز شنبه شکل گرفت تنها تحت‌تاثیر هیجانات بود و اگر سهامداران تحت‌تاثیر هیجانات و بدون توجه به تحلیل‌های علمی از این موج پیروی کرده و اقدام به فروش سهام خود کنند، قطعا بعد از فرونشستن هیجانات با زیان مواجه خواهند شد، چرا که موفقیت دولت مستقر در انتخابات سیگنال‌های مثبت فراوانی برای بازار به همراه دارد و نتایج آن حتی در کوتاه‌مدت نیز محقق خواهد شد.
خرید سهام نیز در این شرایط باید بدون هیجان انجام شود، اما به هر حال نمی‌توان از این نکته به راحتی گذشت که پیروزی طرفداران اعتدال در انتخابات ریاست‌جمهوری ریسک معاملات را در بازار بورس به نحو چشمگیری کاهش خواهد داد.

 

همچنین مطالعه کنید:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.