صفحه اصلی / استفاده از آرد لواش در واحدهای سنگک‌پز لرستان!

استفاده از آرد لواش در واحدهای سنگک‌پز لرستان!

محمدرضا صفی‌خانی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش استان در سال گذشته بحث مجوزهای نانوایی بود، افزود: متأسفانه طی بازرسی‌های انجام شده محرز شد که واحدهای سنگک‌پز به جای استفاده از آردهای سبوس‌دار از آرد لواش استفاده می‌کردند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام گرفته با شرکت غله استان و کمیته نظارتی که داشتیم، تلاش کردیم نظارت‌ خوبی بر این واحدها داشته باشیم. ضمن اینکه در کنار بازرسی‌های سازمان و گشت‌های مشترک با ارگان‌های ذی‌ربط، اقدامات و بازرسی نظارتی ویژه‌ای هم انجام شد.
صفی‌خانی اضافه کرد: همچنین در شهرستان‌های مختلف استان نانوایی‌های قدیمی شناسایی شد و واحدهای جدیدی که قصد تأسیس داشتند به مناطقی با جمعیت بیشتر که نیاز به نانوایی در آنها احساس می‌شد، سوق داده شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تأکید کرد: اعتقاد ما این است که نان بحث ویژه‌ای است و باید روی سلامت آن خیلی دقت شود که در این راستا یکی از اقدامات، اصلاح دستگاه‌های پخت نانی است که از سوی استاندارد تأیید نشده است.
وی گفت: با کمک اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف فیلترهایی را برای شناسایی افراد مسلط جهت فعالیت واحدهای نانوایی جدید، تعیین کردیم که از جمله مهم‌ترین آنها داشتن مهارت و تخصص در پخت نان بود.
صفی‎خانی گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در جهت ارتقاء کیفیت نان استان انجام شد لذا طرحی به عنوان طرح نان سالم پیش‌بینی شده که قرار است از سال ۹۶ عملیاتی شود و بر اساس آن قیمت و کیفیت نان اصلاح خواهد شد و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد تحول جدید در صنعت نان استان باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.