صفحه اصلی / برنامه‌های جداگانه برای رونق مرزهای تجاری آماده شود

برنامه‌های جداگانه برای رونق مرزهای تجاری آماده شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، عضو هیات رئیسه اتاق ایران در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق کرمانشاه با اشاره به روند نزولی صادرات در سال ۹۵ گفت: از دید ما صادرات استان در مرزهای تجاری کرمانشاه کاهش نداشته بلکه از نظر قابلیت‌ها و پتاسیل‌های مرزها با توجه به شرایط داخلی عراق یک جابجایی در مرزهای تجاری ایجادشده است.
کیوان کاشفی گفت: شرایط داخلی عراق و قوانین جدیدی که در این کشور وضع‌شده شرایط را برای بازرگانان ما سخت کرده اما باید در نظر داشت کرمانشاه دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است که استان‌های مرزی دیگر ندارند.
رئیس اتاق کرمانشاه یادآور شد: کرمانشاه تنها استانی است که به اقلیم، مرز خسروی و مرز سومار دسترسی دارد. این مزیت عمده می‌تواند روند صادرات و واردات را برای تجار تسهیل کند اما متأسفانه تا امروز از این مزیت استفاده لازم را نکرده‌ایم.
کاشفی تصریح کرد: تحولات جدید کشور عراق در اختیار و اراده ما نیست اما برای رونق دوباره مرزهای تجاری باید در روندهای داخلی کشور تغییراتی ایجاد کنیم و برای هر مرز برنامه‌های خاصی بر اساس ویژگی‌های آن تدارک ببینیم.
عضو هیات رئیسه اتاق ایران ادامه داد: در مرز پرویزخان سرمایه‌گذاری کلانی صورت گرفته و باید شیوه‌های جدیدی مانند ترانزیت را در این مرز فعال کنیم تا شاهد فعالیت بیش‌ازپیش این مرز باشیم.
کاشفی بر افزایش واردات از مرزهای تجاری تأکید کرد و گفت: باید برای سه مرز سومار، خسروی و پرویز خان برنامه‌های جداگانه‌ای تدارک ببینیم و بسته‌ای پیشنهادی با قابلیت اجرا به کارگروه توسعه صادرات ارائه دهیم.
در این نشست علل کاهش میزان صادرات استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۵، بررسی راهکارهای افزایش مبادلات تجاری و ایجاد رویه‌های گمرکی جدید مورد نیاز در سال ۱۳۹۶  بررسی شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.