صفحه اصلی / افزایش ۹ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در دولت یازدهم قابل دفاع است

افزایش ۹ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در دولت یازدهم قابل دفاع است

افزایش ظرفیت ۹ میلیون تنی محصولات این صنعت از سوی رئیس جمهوری بسیار سهل است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، پیرو خبر درج شده در تاریخ ۱۳۹۶/۲/۲۴ با تیتر «آمارسازی رئیس جمهوری و معاون اول درباره افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی/ ۴ میلیون تن را از کجا آورده‌اید؟»، به منظور شفاف سازی در خصوص عملکرد صنعت پتروشیمی در دولت یازدهم موارد زیر به اطلاع می رسد:
پس از شروع به کار دولت یازدهم هشت طرح پتروشیمی با مجموع ظرفیت ۲.۹ میلیون تن (شامل یوتیلیتی متمرکز فجر۲، پلی اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام، پلی اتیلن سنگین/سبک خطی پتروشیمی لرستان، اسیدسولفوریک پتروشیمی ارومیه، پلی اتیلن سنگین/سبک خطی پتروشیمی مهاباد، آمونیاک و اوره شهدای مرودشت، PBR/SBRتخت جمشید و فاز ۲ ایزوسیانات های پتروشیمی کارون) تا پایان سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسیده و افتتاح شدند.
از آغاز سال ۱۳۹۶ نیز پنج طرح پلی اتیلن سبک پتروشیمی کردستان، اتیلن گلایکول های پتروشیمی مروارید، فاز ۲ پتروشیمی کاویان، پلی استایرن تخت جمشید پارس عسلویه و پلی استایرن انتخاب ،که همگی در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده اند، با مجموع ظرفیت ۲.۳ میلیون تن در سال افتتاح شدند. در واقع از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۱۳ طرح با ظرفیت ۵.۲ میلیون تن وارد مدار تولید شده اند.
همچنین، تا پایان دولت تدبیر و امید و در نیمه نخست سال ۱۳۹۶، طرح های متانول کاوه و فاز ۳ پتروشیمی پردیس مجموعه با ظرفیت ۴.۱ میلیون تن در سال به بهره برداری خواهند رسید. پتروشیمی متانول کاوه در حال راه اندازی است، پتروشیمی پردیس در آخرین مراحل راه اندازی است که به دلیل آنکه به صورت کامل آمده تولید پایدار نبود، در سفر ۲۷ فروردین ماه امسال مقام محترم رییس جمهوری به منطقه عسلویه، از افتتاح آن صرفنظر شد.
این در حالی است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته۳ طرح متانول مرجان، فاز اول پتروشیمی بوشهر و فاز اول پتروکیمیای ابن سینا به ظرفیت ۵.۸ میلیون تن نیز تا پایان سال ۱۳۹۶ به تولید خواهند رسید. بدیهی است که مجموع بیش از ۱۵ میلیون تن ظرفیت سازی در دولت یازدهم کاملاً قابل دفاع بوده و رئیس جمهوری تنها به اعلام ۹ میلیون تن ظرفیت ایجاد شده تا پایان کار دولت یازدهم اکتفا کرده اند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.