صفحه اصلی / وجود بیش از ۴ هزار بافت ناکارآمد در استان مازندران

وجود بیش از ۴ هزار بافت ناکارآمد در استان مازندران

در حریم شهر، بازیافت زباله‌ها، ساماندهی رودخانه‌های محدوده قانونی شهرها و توسعه مدل ایجاد کسب و کار به صورت خرده محله از مهم‌ترین اقدامات ضروری برای اجرا در حوزه بازآفرینی شهرهای استان به شمار می‌رود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حیدر نوروزی مدیرکل اداره راه و شهرسازی مازندارن در بیست و نهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار اعلام کرد: تا کنون ۱۷ جلسه ستاد بازآفرینی در استان مازندارن تشکیل شده که ۵ جلسه آن مربوطه به استان و ۱۴ جلسه دیگر در شهرستان‌ها گزارش شده است.
نوروزی در ادامه با تأکید براینکه در حال حاضر ۴ هزار و ۸۲۴ هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان وجود دارد گفت: مسائلی از جمله بحث کشاورزی، محیط زیست، گردشگری، آب، راه‌های شریانی، بنادر و رسیدگی به معضلات بافت‌های ناکارآمد شهری از مهم‌ترین موارد مورد بررسی در جلسات مذکور به شمار می‌رود.
مدیرکل اداره راه و شهرسازی مازندان ضمن اشاره به این مطلب که تا کنون محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی در استان مشخص و در حال ارزیابی کارشناسان است گفت: خوشبختانه طی بحث‌های انجام شده سه تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر امضا کرده و اقداماتی را با مشارکت این بخش‌ها به اجرا رساندیم.
وی در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر چندین پروژه توانمندسازی و بازآفرینی محلات ناکارآمد در استان انجام و یا در حال اجرا است گفت: ساماندهی روستاهای واقع در حریم شهر، بازیافت زباله‌ها، ساماندهی رودخانه‌های محدوده قانونی شهرها و توسعه مدل ایجاد کسب و کار به صورت خرده محله از مهم‌ترین اقدامات ضروری برای اجرا در حوزه بازآفرینی شهرهای استان به شمار می‌رود.
نوروزی با تأکید براینکه درحال حاضر افزایش سرانه‌های بهداشتی در محلات هدف نیز از ضروریات محلات ناکارآمد در این استان محسوب می‌شود گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده انجام پرواز با هواپیماهای کوچک در سه فرودگاه استان بدون شک در ارتقای حوزه حمل و نقل هوایی در استان مؤثر خواهد بود.
مدیرکل اداره راه و شهرسازی مازندارن در ادامه با تأکید بر ضرورت مطالعه طرح بازآفرینی شهرها در محلات هدف استان نیز گفت: ایستگاه‌های راه‌آهن در استان حتما باید در طرح بازآفرینی مازندران قرار گیرند چراکه متعلق به دوره پهلوی اول بوده و علاوه بر ارزش بنای آن‌ها نیاز به نوسازی دارند.
نوروزی همچنین با اشاره به نزدیکی بسیار زیاد شهرهای استان نیز بیان کرد: وجود این نزدیکی اهمیت رسیدگی به ورودی و خرودجی شهرها را دو چندان می‌کند که استان برای ساماندهی یه این مبادی نیاز به قیر یارانه‌ای دارد.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بافت پیرامونی خانه فاضلی در شهرستان ساری، رودخانه شهر بابل، هسته مرکزی قائم‌شهر و محله‌های عباس‌آباد و  ترک محله در شهر نکا نیاز به ساماندهی و بهسازی دارد که قطعا در صورت اجرای این اقدامات باعث رشد محله و ارتقای کیفیت زندگی در این مناطق خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.