صفحه اصلی / بازاریابی درونگرا:بهینه‌سازی محتوا پیرامون کلمه کلیدی

بازاریابی درونگرا:بهینه‌سازی محتوا پیرامون کلمه کلیدی

یادداشت
۱. صفحه خود را پیرامون یک کلمه کلیدی بهینه کنید
سعی کنید صفحه خود را پیرامون یک کلمه کلیدی بهینه‌سازی کنید. کلمه کلیدی در عنوان مطلب، لینک مطلب و سرفصل‌های نوشته شما وجود داشته باشد. همچنین عکس‌های شما، در توضیحاتش باید کلمه کلیدی شما را داشته باشد. در متن خود نه به صورت زننده، اما سعی کنید از کلمه کلیدی خود استفاده کنید. توضیحات متنی سایت شما، متنی‌ است که هنگامی که نوشته شما در موتور جستجو پیدا می‌شود در زیر لینک آن نوشته شده است. از کلیدواژه خود در این توضیحات استفاده کنید.
۲. لینک‌های مرتبط داخلی و خارجی در آن قرار دهید
در نوشته خود سعی کنید برای توضیحات بیشتر، لینک‌های مرتبط را در قسمتی که به آن نیاز است قرار دهید؛ بهتر است که این لینک‌ها از نوشته‌های داخلی شما باشد اما در صورت نبود آن می‌توانید کاربر را به نوشته‌های خارج از وب‌سایت خود نیز ارجاع  دهید ( ترجیحا رقیب، نه!)
۳. تجربه کاربری را فراموش نکنید
یکی از مسائل مهم، تجربه کاربری است. موتور جستجو متوجه می‌شود کاربر پس از چند ثانیه یا دقیقه سایت شما را ترک کرده است (اینکه این طراحی چگونه باشد با نظر شما نیست، ببینید کاربر چه دوست دارد نه خودتان!)
۴. سایت خود را با موبایل سازگار کنید
طبق آمار GlobalIndex، ۸۰ درصد از کاربران اینترنت دارای گوشی‌های هوشمند هستند. سایت شما باید بتواند در موبایل هم به خوبی باز شود و کاربر در استفاده از آن مشکلی نداشته باشد.
انتشار محتوا در فضاهای مجازی
شما پس از تهیه محتوا باید از تمامی ابزار‌های خود برای انتشار محتوا استفاده کنید. وبلاگ، شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌ها مثال‌هایی از آن هستند.
به دست ‌آوردن لینک از وب‌سایت‌های دیگر
یکی دیگر از موارد مهم، استفاده از مطلب شما در وب‌سایت‌های دیگر است. به یاد داشته باشید تمامی لینک‌ها یکسان نیستند؛ سایت‌های پرمخاطب نزد موتورهای جستجو امتیاز بالاتری دارند، سعی کنید با آنها ارتباط ایجاد کنید تا از مطالب شما دروب‌سایت شان استفاده کنند.
راه‌‌‌های دیگر برای جذب لینک
۱. بهترین ابزارها را معرفی کنید
یکی از راه‌حل‌ها برای به دست آوردن لینک، تولید محتوایی با مضمون معرفی بهترین‌ها در عرصه شماست. فرض کنید شما یک وب‌سایت معرفی اپلیکیشن موبایل هستید، با معرفی بهترین‌های حوزه گردشگری می‌توانید کاری کنید که دارندگان آن اپ‌ها لینک را در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهند.
۲. با بزرگان صنعت خود مصاحبه کنید
با بزرگان صنعت مصاحبه کنید و پس از آن لینک مطلب را در اختیارشان بگذارید، آنها هم به طور مستقل مطلب را منتشر خواهند کرد. 
۳. محتوایی بسازید که با مشارکت افراد زیادی به دست بیاید
برای مثال تحقیقی را شکل دهید و از کاربران خود بخواهید در آن شرکت کنند؛ سپس نتیجه را به همه آنها بدهید. آنها هم در انتشار آن سهیم خواهند شد.
۴. خود را در دایرکتوری‌های آنلاین ثبت کنید
وب‌سایت، محصول و خدمت خود را در دایرکتوری‌های آنلاین ثبت کنید. آنها امتیاز بالایی در موتورهای جستجو دارند و به بالا آمدن سایت شما در موتورهای جستجو کمک می‌کنند.
معرفی یک ابزار و یک کتاب
۱) ابزاری که می‌خواهم معرفی کنم مخصوص سایت‌های وردپرس است. اگر از وردپرس استفاده ‌می‌کنید می‌توانید افزونه yoast seo  را روی سایت خود بارگذاری کنید. این افزونه کمک زیادی به شما برای بهینه سازی محتوا می‌کند.
۲) کتابی که می‌خواهم معرفی کنم هنوز به بازار نیامده است. کتاب سئو ۲۰۱۷  توسط عادل طالبی در حال ویراستاری است و تابستان به بازار می آید که روند های سئو در آن به شکل خوبی تشریح شده. اگر می‌خواهید زیر و بم سئو را بدانید پیشنهاد می‌کنم خواندن این کتاب را از الان در برنامه تابستان خود قرار دهید.در مقاله هفته بعد در ارتباط با وبلاگ‌نویسی صحبت خواهیم کرد و اینکه چگونه قلب تپنده وب‌سایت خود را باید شکل دهید.ضمنا برای مشاهده بخش های گذشته سلسله مقالات درباره بازاریابی درون گرا می توانید بر روی برچسب بازاریابی درونگرا کلیک نمایید. 
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.