صفحه اصلی / عرضه محصولات دانش‌بنیان داخلی در بستر فروشگاه‌های مجازی آغاز می‌شود

عرضه محصولات دانش‌بنیان داخلی در بستر فروشگاه‌های مجازی آغاز می‌شود

 با حمایت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تولیدکنندگان کالاهای دانش‌بنیان برگزار می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نخستین گردهمایی شرکت‌های تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان B2C با رویکرد تجارت الکترونیک با حمایت پارک فناوری پردیس معاونت علمی، صندوق نوآوری و شکوفایی و بزرگ‌ترین فروشگاه مجازی کشور برگزار خواهد شد قصد دارد تا از طرفی میزان نفوذ محصولات دانش بنیان در زندگی مردم را افزایش داده و از طرف دیگر شرکت‌های تولیدکننده این محصولات به یک بستر آماده و بازار وسیع بازدیدکننده برای فروش محصولات خود دست یابند.
اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در معرفی محصولات B2C گفت: حجم وسیعی از محصولات دانش‌بنیان در سطح ملی استفاده می‌شوند و اغلب مصرف‌کنندگان آن‌ها دولت و یا صنایع هستند اما در این میان بین ۸ تا ۹ درصد از محصولات دانش‌بنیانی که توسط شرکت‌ها تولید می‌شوند مصرف‌کننده عمومی دارند و توسط مردم استفاده می‌شوند B2C هستند. از این رو بر آن شدیم تا به وسیله آموزش به شرکت‌ها و حمایت برای معرفی این محصولات، بازار آن‌ها را توسعه دهیم.
قنبرپور اشاره کرد: در این طرح ما با برخی فروشگاه‌های مجازی معتبر کشور توافق کرده‌ایم که تولیدکنندگان این محصولات بتوانند محصولات خود را در این سامانه بارگذاری کرده و در معرض دید عموم قرار دهند.
وی با اشاره به این نکته که امروزه تجارت الکترونیک و خرید از فروشگاه‌های مجازی نقش پررنگی در زندگی مردم دارد در حالی که بسیاری از این شرکت‌های دانش‌بنیان، توانایی حضور در این بازار بزرگ را به تنهایی ندارند افزود: بسترهای مجازی و فروشگاه‌های بزرگ الکترونیک که بازدیدهای میلیونی به‌صورت روزانه دارند می‌توانند یکی از بهترین عرضه‌کنندگان این محصولات باشند.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در ادامه به محورهای این گردهمایی اشاره کرد و گفت: در این گردهمایی علاوه بر شرح نقاط ضعف موجود در فروش کالاهای دانش‌بنیان تولید داخل کشور، شرکت‌ها با فرایند فروش آنلاین و نحوه کار با فروشگاه‌های مجازی آشنا خواهند شد، همچنین بخشی از گردهمایی به ارائه داستان‌های موفق بازاریابی الکترونیکی محصولات B2C اختصاص دارد.
وی در خصوص تعداد شرکت‌ها و محصولات ثبت نام شده در این طرح توضیح داد: از سال گذشته که فراخوان این طرح منتشر شد بیش از ۲۲۰ محصول توسط بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان در سامانه مورد نظر ثبت شد که پس از بررسی‌های کارشناسی این محصولات و شرکت‌ها در حال حاضر بیش از ۹۰ محصول تأیید شده است.
این گردهمایی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان در خیابان کردستان و از ساعت ۱۳ الی ۱۷ برگزار خواهد شد؛ حضور در این گردهمایی برای تمام تولیدکنندگان کالاهای دانش‌بنیان آزاد و رایگان است.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.