صفحه اصلی / حضور فعال زنان ایرانی در عرصه های مختلف مصداق بارز عدالت اجتماعی است

حضور فعال زنان ایرانی در عرصه های مختلف مصداق بارز عدالت اجتماعی است

اظهار کرد: نمونه بارز آن حضور زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا اکتاوینو علیمودین (Octavino Alimudin) روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های بانوان منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانوان ایرانی در زمینه های مختلف پیشرفت های بسیار خوبی داشته اند که امیدوار هستیم این فعالیت موثر به عنوان الگو برای بانوان دیگر کشورها به ویژه اندونزی معرفی شود. 
وی با تاکید بر تعامل اجتماعی زنان اندوزی با زنان ایران، اضافه کرد: این تعامل می تواند موجب فعال تر شدن بانوان اندونزی شود.
وی با ابراز خرسندی از حضور در منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: این منطقه در مدت کوتاه توسعه چشمگیری داشته است و امروز شاهد فعالیت زنان این منطقه در حوزه های مختلف از جمله صنایع دستی، غذایی، بازرگانی، تولیدات چرم و محصولات خانگی هستیم. 
سفیر اندونزی ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک روابط کشور اندونزی و منطقه آزاد ماکو در ایران در زمینه های صنایع دستی، بازرگانی، صنعت چرم، صنایع کشاورزی و تبدیلی و سایر توانمندی های زنان گسترش یابد. 
وی ادامه داد: ذائقه ایرانی ها و اندونزیایی ها در غذا مشابه است و در این زمینه نیز می توانیم با برگزاری جشنواره های مشترک بین ۲ کشور، همکاری خوبی داشته باشیم. 
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو جزو مناطق آزاد پیشرفته ایران است، گفت: در اکتبر سال جاری وزیر توانمندسازی بانوان اندونزی با سفر به ایران، تفاهم نامه های همکاری با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو امضا می کند. 
به گزارش ایرنا، سفیر اندونزی از پایانه صادراتی، بازارچه مرزی و طرح های در حال احداث سازمان منطقه آزاد ماکو بازدید کرد. 
وی صبح امروز نیز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفته بود که شرکت های تجاری اندونزی در سایه برجام، منطقه آزاد ماکو را به عنوان هاب کالاهای صادراتی این کشور انتخاب کرده اند تا از طریق این منطقه کالاهای خود را به کشورهای همسایه صادر کنند. 
منطقه آزاد ماکو به عنوان جوان ترین و در عین حال بزرگترین منطقه آزاد کشور شاهد دستاوردهای قابل توجهی در زمینه تسهیل تجارت و توسعه متوازن در دولت یازدهم است؛ توسعه ای که مرز بازرگان را به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور در مسیر بالندگی اقتصادی قرار می دهد.
این منطقه به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.