صفحه اصلی / استفاده مطلوب از ظرفیت های کشاورزی، زمینه ساز افزایش تولید و اشتغال است

استفاده مطلوب از ظرفیت های کشاورزی، زمینه ساز افزایش تولید و اشتغال است

در بخش تولید، توزیع و صادرات ایجاد کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، عزیز عسگر اوغلی در گفت و گو افزود: ارومیه با داشتن مرزهای مشترک با بخش اروپایی کشور ترکیه و نیز فراوانی آب و امکانات کشاورزی و باغی فراوان به عنوان قطب کنسانتره کشور نامیده می شود .
وی ادامه داد: وجود نیروی جوان و تحصیلکرده و شرایط  مناسب کشاورزی توانسته مزیتی برای پویایی در حوزه تبدیل دانش به ارزش آفرینی و ایجاد اشتغال را در این شهر فراهم سازد.
عسگراوغلی اظهار کرد: ارومیه در سال ۹۵ به عنوان شهر هوشمند استار تاپ ها معرفی شد و با اجرای برنامه هایی همچون همایش استارتاپ ها ، سعی در نهادینه کردن کارآفرینی در این خصوص بوده است.
وی افزود: شرایط و پتانسیل های اشتغال در این شهر جایگاه ویژه ای دارد و نیازمند کارآفرینی و حمایت از کسب و کارهای نوین را ضروری می سازد.
رئیس اتاق اصناف ارومیه اضافه کرد: جامعه جوان و تحصیلکرده از دولت اشتغال آفرینی را مطالبه می‌کنند اما هنوز با وجود مزیت های بسیار برای رشد صنایع پایین دستی این امر محقق نشده است.
وی در خصوص ایجاد ظرفیت های اشتغال در ارومیه گفت: با توجه به داشتن پتانسیل کشاورزی در این منطقه، امکان ایجاد صنایع وابسته در زمینه مواد خوراکی مانند آب انگور، آلبالو و کارخانه های ی این محصولات را فرآوری می کنند ، وجود دارد و می توان ایجاد اشتغال کرد.
عسگراوغلی اظهار کرد: همچنین صنعت ساختمان در این استان آذربایجان غربی فعال و پویا است و شرایط مناسبی برای اشتغال دارد و با رونق بخش مسکن می توان می توان اشتغال فراوانی ایجاد کرد.
رییس اتاق اصناف ارومیه گفت: استان آذربایجان غربی همچنین در زمینه صادرات با کشورهای همجوار فعالیت نسبتا مناسبی را در زمینه صادرات میوه و محصولات کشاورزی دارد.
عسگراوغلی  در خصوص عملکرد اقتصادی دولت گفت: کاهش نرخ تورم و همچنین کاهش نرخ سود تسهیلات بخش مسکن از مهم ترین دستاوردهای دولت یازدهم در بخش اقتصادی است .
وی اظهار کرد: می توان با بررسی مجدد شرایط صدور پروانه کسب با توجه به مشکلات اصناف، قوانین و مقررات صدور پروانه کسب را بازنگری کرد تا مشکلات اصناف به ویژه در ارومیه بسیار کمتر شود.
عسگراوغلی ادامه داد: در حال حاضر ۹۷ هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی فعالیت دارند که افزون بر ۸۴ هزار واحد از آنها پروانه کسب دارند. همچنین سهم ارومیه از تعداد واحدهای صنفی موجود در آذربایجان غربی نیز حدود ۲۹ هزار واحد است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.