صفحه اصلی / تسهیل خدمت رسانی به مودیان از طریق مکانیزاسیون فرایندها

تسهیل خدمت رسانی به مودیان از طریق مکانیزاسیون فرایندها

 با هدف تسهیل خدمت‏ رسانی به مودیان خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سازمان امور مالیاتی، سیدکامل تقوی نژاد با اشاره به ایجاد تحولات اساسی در زیرساخت‌ها و فرایندهای مالیاتی خاطرنشان کرد: در طی سال‌های اخیر، فرایندهایی از قبیل شناسایی، تشخیص و وصول مالیات با هدف تسهیل امور مودیان و کاهش مراجعات آنان به ادارات مالیاتی و همچنین کاهش ارتباط مستقیم مودیان و ماموران مالیاتی و افزایش کارآیی و شفافیت فرایندهای عملیاتی مکانیزه شده است.
وی افزود: در این رابطه می‌توان به این مهم اشاره کرد که مودیان مالیاتی بدون مراجعه به ادارات مالیاتی، اظهارنامه‌ های مالیاتی خود را ارایه و همچنین می توانند مالیات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت نمایند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اجرای مراحل نهایی طرح جامع مالیاتی، تصریح کرد: این طرح به عنوان کلیدی‌ترین محور اصلاح نظام مالیاتی و عظیم‌ترین پروژه فناوری اطلاعات در حوزه اقتصادی مطرح است و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، پیاده‌سازی این طرح را به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار وزارت امور اقتصادی‌و‌دارایی تعیین کرده است.
وی ادامه داد: طرح جامع مالیاتی با هدف افزایش کارآیی نظام مالیاتی، کاهش هزینه ‌های وصول مالیات و تسهیل امور مودیان و افزایش رضایت‌مندی ایشان مورد بهره برداری قرار گرفته است.
تقوی نژاد در خصوص ویژگی‌های این طرح نیز گفت: طرح جامع مالیاتی بر سه فرایند شناسایی و ردگیری جریان اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی کشور، پردازش الکترونیکی اطلاعات و تشخیص مالیات براساس نظام رسیدگی مبتنی بر ریسک مودیان به منظور وصول مالیات حقه و برقراری عدالت مالیاتی و ایجاد شفافیت در اقتصاد تمرکز دارد.
وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، اظهارنامه مالیاتی بیش از ۸۰ درصد مودیان بدون رسیدگی و حسابرسی مالیاتی مورد تایید قرار خواهد گرفت و بدون دخالت مامورین مالیاتی قطعی می‌گردد، عنوان داشت: هم‌اکنون بیش از ۹۰۰ میلیون رکورد از مودیان در بانک اطلاعاتی ثبت و ضبط شده است که علاوه بر استفاده در تشخیص دقیق‌تر مالیات، به شناسایی مودیان مالیاتی جدید نیز کمک شایان توجهی می‌ کند.

همچنین مطالعه کنید:

یارانه ۱۰ هزار یورویی برای تاکسی‌های برقی/​ ۷ هزار خودروی برقی در راه ایران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.