صفحه اصلی / ناجا در مواجهه باپدیده‌های اجتماعی مدیریت کارآمد و به موقعی دارد

ناجا در مواجهه باپدیده‌های اجتماعی مدیریت کارآمد و به موقعی دارد

 و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  رضا صالحی امیری در بیستمین گردهمایی سراسری معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی ناجا با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: کارکنان ناجا سخت کوشانی هستند که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند و معتقدیم صادق ترین، بهترین، متعهدترین و وظیفه شناس ترین کارکنان در ناجا مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: شاخص ها بیانگر سرعت تغییرات در جامعه بوده بنابراین لازم است متناسب با تغییرات، مطالعات و برنامه ریزی داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: متناسب با سرعت تغییرات ممکن است شاهد ظهور آسیب های اجتماعی باشیم، بنابراین باید یک عزم همگانی بین همه دستگاه های مسئول برای کاهش آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد.
وی تأکید کرد: برای رسیدن به آینده مطلوب نیازمند مطالعات روندشناسی و  بررسی دهه های گذشته و برنامه ریزی دقیق هستیم و  در این میان نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها باید آمادگی ورود به یک جامعه جدید و متناسب با تغییرات را داشته باشند.
دکتر صالحی امیری خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد هستیم ناجا در مواجهه با پدیده های اجتماعی مدیریت کارآمد، حساس، بموقع و بهنگام دارد و رویکرد "تعاملی" را جایگزین رویکرد تقابلی کرده است.
این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه بطن و متن جامعه ما دینی و اسلامی است و جوانان و نوجوانان ما رویکرد اسلامی و ارزشی دارند و این مهم بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی ایران است و برنامه ریزی برای حل مسائل و آسیب های اجتماعی در ایران را ممکن می کند چرا که بسترهای معرفتی ، دینی و ارزشی در جامعه ایران فعال است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه  داد: به واسطه گسترش تکنولوژی ، شاهد تغییراتی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی هستیم؛ بنابراین باید بر برنامه ریزی دقیق فرهنگی و اجتماعی تمرکز کنیم و امروز متناسب با تغییرات، سبک زندگی دینی و اسلامی را به نسل نوجوان و جوان آموزش و انتقال دهیم.
وی با اشاره به سرعت تغییرات اجتماعی در دنیا گفت: متأسفانه شاهد رواج ازدواج سفید در دنیا هستیم که این پدیده مصداق بارز ولنگاری است و باید به شدت مقابل این پدیده ایستاد چراکه این پدیده به تزلزل خانواده که مفهوم حقیقی ، ارزشی، عاطفی و تعهدی دارد، منتج می شود.
وی به نقش اثرگذار معاونت اجتماعی ناجا در شورای فرهنگ عمومی اشاره و بیان کرد: معاونت اجتماعی ناجا در حل آسیب های اجتماعی با ارائه راهکارهای کاربردی نقش اثرگذار و مطلوبی ایفا می کند.
دکتر صالحی امیری همچنین با تقدیر از زحمات فرمانده نیروی انتظامی  گفت: فرمانده ناجا با نگاه و رویکرد اجتماعی و فرهنگی در کاهش معضلات اجتماعی نقش موثر و تأثیرگذاری دارد.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.