این شاسی بلند آخرین بار در اوایل سال جاری در شمال اروپا دیده شده بود و نمونه اولیه آن همچنان دارای پوشش استتاری کاملی است تا طراحی واقعی آن را پنهان کند. البته واضح است که این نمونه اولیه دارای هواکش هایی با طراحی متمایز زیر قاب پلاک است.
ولوو چندی پیش ۴۰.۱ کانسپت را به نمایش درآورده بود که اساسا همان XC40 است. در این نمونه اولیه می توان شباهت هایی با مدل کانسپت آن را تشخیص داد مخصوصا در ستون C که طراحان لچکی عقب باریک را حفظ کرده اند که طراحی منحصر به فردی به خودرو می دهد.
هم چنین ولوو، XC40 را با پلتفرم تازه ساخته شده CMA معرفی خواهد کرد. ولوو انتظار دارد XC40 که شاسی بلندی ارزان است به افزایش فروش قابل توجه این برند کمک کند. نیروی XC40 از مجموعه ای از موتورهای بنزینی و دیزلی چهار سیلندر و ساختار موتور دوقلوی T5 تامین می شود که از موتور بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ و موتور برقی به همراه باطری یون لیتیوم بهره می برد.
گمان می رود ولوو XC40 در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ یا اوایل سال آینده عرضه شود.